לתרומות לחץ כאן

נישוק וחיבוק של גיורת לאביה הגוי

שלום הרב, אני גיורת שחיה אורח חיים חרדי ותהיתי לעצמי האם גם עכשיו אחרי הגיור אני יכולה עדיין לחבק ולנשק את אבא שלי למרות שהוא גוי?
אשמח לתשובה שמבוססת על עיקר הדין בדבר ולא חומרא או מידת חסידות שכן אני יודעת שבציבור החרדי לרוב לא מקובל נישוק וחיבוק של בנות בוגרות עם אביהן אך עדיין מעיקר הדין הדבר מותר ולכן הייתי רוצה לשאול אם אני יכולה להקל בכך עם אבי הגוי, תודה.

תשובה:

שלום רב.

בענין זה נחלקו הדעות: יש שסוברים, שהואיל והסיבה לכך שאב מותר לנשק את בתו היא משום שטבע האדם הוא שלא יבואו לחטוא יחד, דין זה נוהג גם לאחר שהתגייר ובטל יחס הקירבה שביניהם [גר שנתגייר כקטן שנולד דמי], ויש שהחמירו בזה, בפרט לענין אופני היחוד והקירבה האסורים מדאורייתא, והמיקל בכך יש לו על מה לסמוך.

מקורות:

בשו"ת אגרות משה אבהעא"ז ח"ד סי' סד  כתב שאין כל איסור בדבר, והגיורת מותרת בכל ניהוגי הקירבה המותרים בין אב לבתו, אולם, בשו"ת להורות נתן ח"ז סי' פ]ז מחמיר בענין זה, וראה שו"ת בצל החכמה ח"ד סי' יד שנסתפק בדבר ונקט להחמיר בזה לענין דברים האסורים מדאורייתא. למעשה, בעת הצורך, יש אילן גדול לסמוך עליו להקל בענין זה. הובאו הדברים בס' משנת הגר פרק יד סעי' לד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל