מחלל שבת בזמנינו, אם מותר להעלותו לתורה/ לשמש כעד קידושין?

שלום וברכה לרבנים

מה הדינים המסתעפים של מחלל שבת שלא בפרהסיה?
לדוגמה, בנוגע ליין, לקידוש והבדלה, ולהוציא אחרים, לעליה לתורה, לעדות בכלל ולעדות לקידושין בפרט וכדו'.
ובמידה ויש בעיה באחד מהדברים דלעיל, מה קורה כאשר הזמינו אדם כזה להיות עד לקידושין או להוציא בקידוש, האם ראוי שיסרב או כיוון שכבר הזמינו אותו אין לו להתחמק מכך ויש על מה לסמוך ?
ואם אפשר בקצרה בבקשה את ההגדרות של מה מגדיר אדם למחלל שבת בפרהסיה, ומה שלא בפרהסיה.

תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

נושא זה נידון רבות אצלנו באתר. על ההגדרה מי הוא שנקרא מומר או כופר בעיקר, ומה דינם של מחללי שבת בזמנינו, ראה כאן. על דינם של מחללי שבת בצינעה – שלא בפרהסיה, ראה כאן. על דינם של מחללי שבת בפרהסיה הנחשבים תינוקות שנשבו לענין הדינים שהזכרת, ראה כאן וכאן.

בהצלחה רבה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל