לתרומות לחץ כאן

פרטים בהלכות שקר

לכבוד הרבנים שליט"א
חברי בית ההוראה,
שלום רב.

אני לומד באחת מהמוסדות להשכלה גבוהה.

לפני תקופה, ניגשתי לבחינה במקצוע מסוים וערערתי על הציון אותו קבלתי. התגובה לערעורי נדחתה ונדחתה ועד היום טרם קבלתי תשובה לטענותיי מצוות הבודקים. מכיון שכך, בפועל נשארתי עם ציון לא גבוה במיוחד. מה שמעודד אותי לחזור על הקורס הנלמד.
המדיניות לחזרה על קורסים מתירה את למידתו של קורס בשנית רק אם מדובר בקורס הראשון שניתן לאחר הפעם הראשונה. ומכיוון שאני עומד כבר שנה בערך לאחר נתינתו בשנית – הדבר בעייתי.
חשבתי לגבש טענה שתתבסס על העובדה שלא נעניתי בערעורי, דבר שהקשה עלי בקבלת ההחלטה לפני מועד ההרשמה, ולכן, יש מקום לחריגה מהנהלים.
שאלתי היא כזו:

איני בטוח כלל כי אכן זהו הגורם המכריע שלא גרם לי לחזור על הקורס בשנה שעברה, שכן בשלב מסויים הבנתי שאני לא אקבל תגובה ויכלתי לבקש חזרה עליו, אלא שפשוט התעצלתי מלעשות זאת. כמו -כן איני בטוח כלל שאם הייתי מקבל תגובה הייתי חוזר עליו. האם במקרה כזה, ניתן להתלות על הזכאות האובייקטיבית שלי לקורס חוזר בשל התנהגות הבודקים, למרות שסובייקטיבית, מצידי, כלל לא בטוח שהייתה נפקא מינה להתנהגותם?

תודה מראש!

תשובה:

שלום רב.

קשה לי להביע דעה בענין, אני לא כ"כ מבין בנושא. אני מבין שמדובר במוסד להשכלה גבוהה המתנהל באופן פרטי (כלומר שייך לרשת פרטית). ואם כך, אדם יכול לקבוע לעצמו את הנהלים ואת רמת השירות שהוא נותן תמורת המחיר שהתלמיד משלם. ולכן בודאי אסור לשקר עליהם, כי איסור שקר אינו במהותו אמירת דבר שלא היה במציאות. אלא בעיקר אי אמירת אמת שבעקבותיו יש להם השלכות, ובודאי השלכות ממוניות. אתה יכול לומר להם שחלק מהאיחור נבע כתוצאה שלא נענת בעירעור על תוצאת המבחן וכד'. אז בודאי אין כאן כל שקר כפי שאתה כותב.

בהצלחה בהמשך הלימודים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל