לתרומות לחץ כאן

הנחה מוטעית בארנונה ובמס יישוב

שאלה ראשונה: הדירה שלנו היא דירה גדולה המחולקת לשנים. ואנחנו משכירים את החלק השני ומתחלקים עם השוכרים חצי חצי בארנונה (המשולמת למועצה) ובמיסי יישוב (המשולמת ליישוב בו אנו גרים). והמיסים תלויים באופן יחסי בארנונה, וכשיש הנחה בארנונה יש אוטומטית הנחה במיסי יישוב. השוכר התחיל לשרת בשירות לאומי והוא זכאי להנחה של עד 70 מטר בארנונה וממילא להנחה עד 70 מטר במיסי יישוב. במועצה קרתה טעות והמזכירה בטעות נתנה הנחה של עד 100 מטר כאילו הוא חייל. השוכרת ניסתה לומר לה שהם זכאים להנחה של 70 ולא 100 מטר. והמזכירה אמרה כבר הקלדתי ואני לא משנה עכשיו. תקבלו הנחה כמו חייל. הבעיה היא שהשוכרים גרים בשבעים מטר ואנחנו בשבעים האחרים וממילא גם אנחנו קיבלנו 30 מטר הנחה בארנונה ובמיסי יישוב. השאלה היא האם להתעקש עוד ולנסות שוב לשלם את מה שלא מגיע לנו או שזה כבר בעיה שלהם כי ניסינו להעמיד אותם על טעותם אבל הם סירבו לתקן?
שאלה שניה: מה קורה עם המיסי יישוב המשולמים ליישוב עצמו, האם להתעקש גם על זה ולנסות לשלם זאת למזכירות היישוב, ובמידה והם תלויים בתוכנה יחד עם התשלומים לארנונה וא"א לשנות אז לשלם באופן עצמאי או שזה כבר לא מחובתינו?

תשובה:

שלום רב,

אינכם מחויבים להתעקש, לא אצל המועצה ולא אצל היישוב.

ישנה אולי בעיה אחרת, אם השוכר דיווח שכל הדירה מושכרת לו, בעוד שרק חצי דירה מושכרת. גם אם הדירה לא מחולקת רשמית, ייתכן שעדיין היה צורך לדווח ששתי משפחות מתגוררות בדירה. יש לברר מה הן האפשרויות במקרה כזה.

מקורות:

שני המסים הם לפי החוק. החוק במדינה אינו מחייב את האזרח לדעת איזו הנחה מגיעה לו. החוק מחייב את האזרח להעביר נתונים אמיתיים ומלאים ותו לא. הפקידים הם אלו שאמורים לדעת איזו הנחה מגיעה. במקרה זה שהמועצה קיבלה נתונים אמיתיים והמזכירה החליטה להעניק הנחה יותר גדולה מאשר הקבוע בחוק, הרי זה על אחריותה בלבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל