לתרומות לחץ כאן

עבר עבירה במשך היום – חיובו לברך אחר כך ברכות התורה

הפסקי תשובות בסימן מז אות יג שעברות מהוות הפסק לברכות התורה האם צריך לחשוש לדעתו?

תודה על התשובות המחכימות

תשובה:

שלום רב.

אכן הלכה מעניינת עד למאוד הביא בספר הנ"ל בשם ס' מגיד תעלומה, שכן יש לעיין, כיצד אדם רשאי לסמוך על ברכות התורה שאמר בבוקר וללמוד על ידי כך בערב בלא ברכה לפניה, לאחר שכבר הפסיק מהלימוד והסיח דעתו כל היום בעניני מסחרו וכיוצא בזה. ותירץ, שהואיל וכל עניני המסחר צריכים להיות מונהגים אף הם על פי ההלכה אין בכך הפסק ללימוד. משום כך הסתפק, באדם שעבר עבירה במזיד בשאט נפש, שנמצא שבאותה שעה הפקיע עצמו מתורה, שמא מהווה הדבר הפסק בברכה זו, וכשחוזר ללמוד צריך לברך ברכות התורה.

סברא זו חדשנית וכפי שהובא שם לא נזכרה בפוסקים, ואף בס' מגיד תעלומה לא מכריע כך להלכה אלא רק ממליץ לחשוש לסברא זו ולברך בלא שם ומלכות, בנוסח: בריך רחמנא מריה מלכא דעלמא אשר קדשנו במצוותיו וציונו לעסוק בדברי תורה וכו'.

להלכה, אין חיוב לחשוש לכך, אולם המחמיר בזה תבוא עליו הברכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל