לתרומות לחץ כאן

רצועות תפילין שנקרעו

הרצועה של תפילין יד עומדת להיקרע קרוב לבית התפילין. האם התפילין פסולים , והאם ניתן לתקן את הרצועה. ואם כן היכן אני יכול לתקן. אני גר ברחובות. תודה מראש.

תשובה:

שלום רב.

רוחב רצועות התפילין צריך שיהיה כשיעור "שעורה" – לדעת החזון איש הוא 11 מ"מ ולדעת הגר"ח נאה 10 מ"מ. בדרך כלל עושים היום רצועות ברוחב 15 מ"מ. בשעת הדחק כשאין תפילין אחרות ניתן לברך גם כאשר הרצועה היא ברוחב "חיטה" – 9 מ"מ, אולם בפחות מכך אין לברך על תפילין אלו.

כאשר הרצועה פחותה משיעור זה, אם אין לו תפילין אחרות יניחם בלא ברכה, לצאת ידי חובת הסוברים שרוחב הרצועות אינו מעכב בדיעבד.

כמובן, שמיד כאשר הרצועה מתחילה להפסק כדאי להחליפה, המחיר אינו יקר ויש רצועות איכותיות זמינות בכל מקום. תוכל לגשת לאחד מהרבנים או האברכים שבאזור מגוריך ולהתעניין אצלם על סוחר סת"ם ירא שמים שניתן לרכוש ממנו רצועות כאלו. כיום, מצויות בשוק רצועות שמושחרות משני צידיהן ויש בכך מעלה, שגם כאשר מתקלף מעט מהצבע עדיין הן בשחרותן [שחרות הרצועות היא הלכה למשה מסיני].

מקורות:

ראה שו"ע או"ח סי' כז  סעי' יא ובמשנה ברורה שם ס"ק מב. על דעת הסוברים שרוחב הרצועות אינו מעכב, ראה לבוש ואליה רבה שם, פמ"ג שם א"א ס"ק יט, ערוך השלחן שם ס"ק כב וחזון איש או"ח סי' ד ס"ק א. על השיעורים השונים שכתבנו, ראה קונטרס השיעורים אות ז.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל