לתרומות לחץ כאן

שכר דירה והשכנים אלימים ומטרידים

בס"ד,
לפני כשנה שכרנו דירה לחוזה של שנתיים, כאשר שאלנו את הדייר הקודם (אדם דתי) איך השכנים בדירה שמעלינו ואיך בעל הבית הוא ענה שהשכנים שקטים מאד, ובעל הבית אדם נח. זמן קצר לאחר השכירה נחרדנו לגלות שהשכנים אלימים (השוכר הקודם הטעה אותנו), הם גוררים רהיטים כל פעם שהילדים מרעישים ובכך מענישים אותנו. המצב הגיע גם לשפיכת מים עלינו, הפעלת מוזיקה רועשת גם בשבתות, וביום כיפור הם רצו במשך כמה שעות ללא הרף להטריד אותנו. התפקוד שלנו צנח מאד במהלך השנה, ואפילו קראנו למשטרה שלוש פעמים. במקביל בעל הבית (שגם ידע על השכנים למרות שהוא טוען שלא ידע שהם כאלה) לא מוכן שנעזוב אלא אם כן נביא דייר חלופי, דבר שמקשה עלינו מאד כי נצטרך לא לומר לדייר החלופי דבר על השכנים, ובכך יקשה עלינו מאד למצוא דייר חלופי, אלא אם כן לא ישאל על השכנים. בסוף בעל הבית נתרצה, ואמר שהוא יקבל את הדייר החלופי ויציג בפניו את הדירה, אבל זה בתנאי שנגיש תלונה במשטרה על השכנים. ברור שמהלך זה אינו תמים, הוא רוצה לתבוע אותם על ממון רב. הוא טוען שאם נעזוב עדיין הוא יצטרך להתמודד איתם. המצב כעת תקוע, ואנחנו לא יכולים לשלם על שתי דירות במקביל עד סיום החוזה עוד קרוב לשנה. מה עושים?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

אם אדם סביר היה דורש ביטול עסקה לאחר שנודע לו על אופי השכנים, יש לכם זכות להפסיק את השכירות.

באשר לתלונה למשטרה, אם השכנים לא יסכימו להגיע לבית דין (כנראה שאכן כך, שהרי הם מפעילים מוזיקה בשבתות) מותר לתבוע אותם לבית משפט, ואף להתכונן את התביעה באמצעות תלונה קודמת במשטרה.

יש סוברים שאף אדם שאינו שומר תורה ומצוות יש להקדים ולתבוע בבית דין לפני שתובעים בבית משפט. אבל במקרה שלך לא אתה הוא התובע, אלא המשכיר, אין לך בעיה לסייע לו בתביעה באמצעות תלונה במשטרה.

מקורות:

דין מום לביטול מקח מבואר בשו"ע חו"מ סי' רלב סעיף ו. לעניין אם שוכר רשאי לדרוש ביטול מקח לאחר שהמשיך לגור בדירה, עיין עלון המשפט גליון 38 עמוד 4 דין 10. במקרה זה שהשוכר לא ידע שיש לו זכות לבטל את ההסכם, נראה שלא איבד את זכותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל