לתרומות לחץ כאן

קידושין ללא הסכמת האשה

ב"ה
שלום,
ברצוני לשאול שאלה חשובה מאוד.
נפגשתי עם שידוך בעבר בתוך סופר, ותוך כדי שאנו מטיילים הוא תפס מפתח שלו ואמר 'הרי את מקודשת לי במפתח זה'. הופתעתי והתרגזתי מאוד ואמרתי לו ש'אני ממש לא מקודשת לו', לצערי אפילו דחפתי אותו, (הוא החזיק קופסא של קרקרים, אז דחפתי את הקופסא, ז"א לא נגעתי בו), זו התנהגות שלא מתאימה לי אך הרגשתי חוסר אונים גדול. עזבתי את הפגישה מרוגזת. אחרי שהבנתי שצריך לכך עדים, התקשרתי לשאול אותו אם היו עדים, והוא אמר שהיו שם עובד גוי ועובד יהודי, ושבגלל שהיה גוי אז זה לא קידושים ושאין לי מה לדאוג. אני לא מבינה כבוד הרב, כל אחד יכול לקדש אישה ככה בלי רשותה???
זה ממש מפחיד.

תשובה:

שלום רב.

ממש לא. לא ניתן לקדש אשה ללא הסכמתה. אלא שלפעמים אם האשה אינה מגלה סימני התנגדות, ומקבלת את הטבעת או או המפתח במקרה הזה ללא כל מילה מצידה, אנו חוששים שהיא הסכימה לקידושין. אולם אם היא מביעה התנגדות מיד, או זורקת את החפץ מיד, בודאי שאינה מקודשת.

גם בנושא של העדים, צריכים להבין כי לא מדובר על עדים אקראים שמתברר שהיו נוכחים. אלא צריכים שהחתן והכלה ידעו שיש כאן עדים, אמנם לא צריך שיבאו דוקא לשם עדות, אבל כאמור, בני הזוג צריכים להיות מודעים לכך שיש עדים שרואים את הקידושין, אחרת הקידושין לא תופסים בגלל שאנו אומרים אדם יודע שקידושין צריכים להיות לפני שני עדים, ומשכך ככל הנראה לא היתה להם כוונת קידושין.

הרבה הצלחה.

 

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. בס"ד
    לצערי הרב אני מכיר יותר מדי מיקרים כאלו, שחושבים ש"פעם היה מותר כך וכך.." וזה גורם צער גדול ועוגמת נפש עצומה לבנות ישראל.
    לעניות דעתי, עלינו להתריע על כך, ולבקש את גדולי ישראל שיתריעו על כך, וזכות מר"ן עטרת ראשנו הרב עובדיה יוסף זצ"ל זיע"א שמסר נפש להתיר עגונות, תעמוד לנו לצעוק על ענין זה. לא יתכן שיהודי באמת יחשוב שזה בסדר לנהוג ככה. כשם שהוא יודע שאסור לחלל את השבת, כך צריך שהציבור ידע שאסור לעשות זילות מענין כל כך קדוש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל