האם מועיל מה שכתוב בסידורים בשם הגאון מבוטשאטש להגיד בתחילת היום שכל פעם שאומרים אדנות הכוונה לאדון הכל היה הווה ויהיה וכן באלוקים כפי שכתב השו"ע שצריך לכוון-האם זה מועי,או שבכל פעם שאומרים אדנות צריך לכוון זאת?
תודה רבה!
תשובה:
רבים תמהו על עצה זו, שכן תנאי מעצם מהותו מועיל רק על פעולת חלות מסויימת הנעשית על ידי האדם, וכמו אדם שמוכר חפץ או מקדש אשה ומתנה את פעולתו בדבר מה. אבל כוונת השמות היא חלק ממצות אמירתם, ואם כן מה יועיל תנאי שעשה בתחילת היום.
מקורות:
ראה ס' הליכות שלמה מועדים עמ' שסה שאין לסמוך על תנאי זה, וכ"כ בס' שלחן הלוי פ"ב, ובס' דעת נוטה ח"ב עמ' סה בשם הגר"ח קנייבסקי.
התנאי הזה מובא גם בספר 'אפיקי ים' הנלמד בישיבות.
אשמח אם תוכל להפנות אותי למקור מדוייק בתוך הספר, ארצה לראות כיצד הוא מבאר דין זה.
השאר תגובה