לתרומות לחץ כאן

מנחה אחרי קבלת שבת

שלום רב
בתנו הייתה מאושפזת בבית חולים וב"ה בריאה ושלימה, התייעצנו עם הגר"ח קנייבסקי שליט"א מה אפשר להתחזק לרפואתה ואמר לנו לקבל שבת יותר מוקדם סיכמנו שנקבל בל"נ 50 דק' לפני השקיעה והשאלה האם לא הספקתי להתפלל מנחה בצהריים מה עלי לעשות האם להתפלל ביחיד ואח"כ לקבל שבת בזמן דלעיל או לקבל שבת על מלאכות חוץ מתפילת מנחה האם זה תופס את הקבלה אשמח לדעת אם יש כמה שיטות בנידון ומה הכי נכון לעשות אם שכחתי להתפלל מנחה בצהריים??
תודה רבה

תשובה:

שלום רב

יש בזה מחלוקת בין הפוסקים אם אפשר להתפלל מנחה אחרי קבלת שבת, ולמעשה אם לא הספיק להתפלל מנחה בצהרים עדיף להתפלל מנחה ביחידות כדי שיהיה אפשר לקבל שבת מוקדם.

מקורות:

במשנה ברורה רסג, מג כתב שאי אפשר להתפלל מנחה אחרי שקיבל שבת, ובשו"ת האלף לך שלמה סי' קי"ב מבואר שעדיף להתפלל ביחידות כדי להקדים לקבל שבת. ובשולחן ערוך הרב שם סי"א ובקונטרס אחרון סק"ב מבואר שאפשר להתפלל מנחה גם אחרי קבלת שבת.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. צריך רק לזכור שבני אשכנז נוהגים שלא להתפלל מנחה אחרי שקיבל שבת,אבל האליה רבה וגם הברכי יוסף פוסקים שמה שאסור להתפלל מנחה אחרי קבלת שבת,זה דווקא בקבלת שבת בציבור,אבל בקבלת שבת ביחיד אין לחשוש,וכך נוהגים בני ספרד,שנשותיהן אם לא הספיקו להתפלל מנחה קודם שקיבלו שבת,יכולות בשופי להתפלל מנחה לאחר שכבר קיבלו שבת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל