לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

כהן וגרושה

שלום,
הנני גרושה 4 שנים, לאחרונה הכרתי בחור אשר לטענתו הוא כהן, הקשר בינינו הוא קשר מבורך ונדיר, מפגש בין שתי נשמות הקורה לעיתים רחוקות.
האם יש לוותר על קשר שכזה בגלל היותו כהן והיותי גרושה?
האם יש משמעות לעובדה שלסבי היה ייחוס של כהן ואימי רשומה בכתובתה כבת של כהן?
האם ישנה דרך לפסול את נישואיי הראשונים? (לא טבלתי במקווה לפני או אחרי החתונה לדוגמא..)

תודה מראש

תשובה:

שלום רב.

לצערי אני לא איש בשורות…

אני ממש מבין לליבך, אני מניח כי עברת כמה שנים של סבל, באופן כללי להתחתן ולהתגרש זה ממש לא קל, מה גם שאני לא מכיר את הסיפור האישי שלך, יתכן שהוא מורכב יותר… להמתין ולחלום לאביר על הסוס הלבן כמה שנים, והנה בסוף הוא מגיע.. אבל מה לעשות, זה ממש לא בשבילך…

אני לא יודע מה הרקע שלך, אבל אוכל רק לומר לך כי היום הכל נראה לך וורוד. אבל כדאי לך למהר ולנתק את הקשר הזה מהר ככל האפשר, פן יהיה קשה לך הרבה יותר אח"כ. כי לאמץ את הקשר הזה ולמסד אותו שלא במסגרת נישואין, יהיה קשה הרבה יותר בהמשך, יבואו שנים שהמצפון מאד יעיק עלייך, על עבירה דאורייתא בכל יום, אז כבר יהיה קשה הרבה יותר לנתק את הקשר, לפעמים זה כבר כרוך בילדים וכד'.

האפשרות של ביטול הקידושין בכדי להתיר לגרושה להנשא לכהן, הוא נדיר ביותר, עד שכמעט אני יכול לומר בבטחה לפני שאני מכיר את הסיפור, כי זה חסר סיכוי לחלוטין. כדאי שלא לחשוב על אפשרות זו…הנקודה שהעלית (שלא טבלת במקווה) אמנם יוצר איסור דאורייתא, אבל אין בזה כדי לגרום לביטול הקידושין.

חשבי על הדברים, אני יודע שזה ממש לא קל. אבל לצערי זה מה שיש לי לומר לך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל