לתרומות לחץ כאן

גרם ללכלך חולצה והסכים לפצות בנדיבות

שלום
נסעתי עם האופנוע ברחוב בתל אביב אני נוסע בכביש ופתאום עף עלי בוץ כזה עם שמן מאתר בניה. הייתי עם חולצה לבנה שעולה לקנות כזאת חדשה באיזור של 300 עד 350 והחולצה התלכלכה בכתמים האלה. היה לי מאוד קשה לאתר את הקבלן המתנתי כמעט שעה בשמש וגם הייתי ממהר לפגישה עם בן אדם ובגלל זה לא הלכתי. אני לא חושב שנגרם לי הפסד מזה שלא הגעתי לפגישה אבל אי אפשר לדעת כי אני סוחר, אבל בכל זאת חזרתי הביתה.
הקבלן אמר לי לך למכבסה לניקוי יבש וזה יתנקה לך ואני ישלם על הכיבוס הלכתי למכבסה והכובס אמר לי שהכתמים האלה לא ניתנים לניקוי וחבל לך על הכסף. הלכתי לקבלן ואמרתי לו את זה והוא אמר לי תקנה חדש ותביא לי קבלה ואני ישלם לך את הכסף.
השאלה היא כזאת: זאת חולצה לבנה ונראה לי וגם הכובס חושב שעם ננסה עם אקונומיקה אולי הכתמים יצאו, אבל מה שהקבלן אמר לי זה שתלך למכבסה ומלאתי אחר מה שהוא אמר לי האם אני מחויב לנסות גם את הנסוי הזה עם אקונימה מה שהכובס בעצם המליץ לי ואין לי זמן לכל הדברים האלה.
גם אין לי מי שיעשה לי את הניסוי הזה כי אמי לא רוצה לנגוע באקונומיקה. וגם מצד שני החולצה לא הייתה כל כך חדשה האם אני יכול לדרוש חולצה חדשה?
האם אני מחויב להגיד לקבלן על זה שאולי זה יתנקה עם אקונימה או שאני יתן לו את החולצה המלוכלכת ואני יקנה חולצה חדשה והוא ישלם את הכסף…
תודה רבה מראש ואם אפשר להודיע לי בהקדם אני רוצה לדעת מה לעשות

תודה

תשובה:

הקבלן לא ביקש ממך לנסות לנקות לבד, אלא הסכים לשלם עבור חולצה חדשה, על אף שגם הוא ראה שהחולצה לא הייתה חדשה. כנראה שהסכים לשלם ביד נדיבה כדי לפצות אותך על עוגמת הנפש. הנך יכול לקנות חדשה ולהגיש לקבלן את הקבלה ולקבל את שוויה כפי שהבטיח לך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל