לתרומות לחץ כאן

תיקון מזגן בדירה שכורה

לפני 4 חודשים שכרתי דירה, בחוזה רשום 4 מזגנים. לפני כשבוע התקלקל המזגן בסלון התקשרתי ובעלת הדירה אמרה שהיא לא מתקנת את המזגן כי הוא ישן. אחרי וויכוחים היא אמרה רק פעם אחת אחרי זה אם יתקלקל אני לא מתקנת. אחרי פחות משבוע התקלקל שוב הטכנאי הגיע ואמר שהמזגן ישן ואין מה לעשות, הכל רקוב ולא שווה להחליפו. בחוזה רשום שהיא אמורה לתקן כל דבר שלא נגרם מנזק זדוני והיא לא מוכנה ואני עם שלושה ילדים בחודש הכי חם בשנה מה לעשות אני יכולה לתבוע אותה.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה

את יכולה בהחלט לתבוע אותה בבית דין רבני או פרטי. את יכולה גם לשלוח הודעה בדוא"ל או SMS שמאחר שאין אפשרות לתקן את המזגן, אם היא לא מחליפה את המזגן תוך 7 ימים את מחליפה על חשבונה. לאחר מכן, תוכלי לתבוע אותה או לקזז מדמי השכירות (לפי הנתונים שהוצגו בשאלה).

מקורות:

לגבי צורך ההודעה, עיין בפתחי תשובה חו"מ סי' שיט בשם החוות יאיר שיש להתרות בעדים במקום שצריך התראה, אחרת ההתראה לא מתקבלת ברצינות. במקרה זה, מסתבר שאין צורך בעדים, משום שברור שהשוכר רציני בכוונותיו, אבל עדיף שתהיה יכולת להוכיח את שליחת ההתראה, כדי למנוע הכחשת ההתראה וטענה מצד המשכיר שהיה יכול להשיג מזגן זול יותר, או הייתה אפשרות לתקן את המזגן הישן.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. מאיך שזה נשמע, זה נראה פשוט לא פייר מצד בעלת הדירה.
    וויכוחים מהסוג הזה נפוצים מאוד בין בעלי דירות לשוכרים וחבל שזה כך.
    מה הבעיה פשוט להחליף מזגן (ולהעלות את ערך הדירה כתוצאה מכך..).

    http://www.termokor.co.il

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל