מה ההבדל בין מחוסר אמנה למי פרע? האם רק התשלום הוא שקובע לחלוקה ביניהם? אשמח למקורות
תשובה:
שלום רב,
אני מתנצל על האיחור במתן התשובה
לא רק תשלום הוא עילה ל'מי שפרע' אלא גם אם הקונה רשם סימן על מה שהוא מתכנן לקנות שזה בשבילו, יש חיוב 'מי שפרע'.
לגבי תשלום, יש מחלוקת אם התשלום מחייב 'מי שפע' משום שזה מראה על יותר גמירות דעת לקנות מאשר דיבורים בלבד, או משום שכסף הוא קניין מן התורה במיטלטלין.
מקורות:
לעניין רושם עיין שו"ע חו"מ סי' רא סעיף א.
לעניין תשלום עיין קצות סי' רד סק"ב וסי' רט סק"ט.