לתרומות לחץ כאן

מי יממן בניית השלד כאשר הדיירים בקומות האמצעיות מסרבים להרחיב

אני דייר בקומה שביעית (עליונה), הדיירים שמתחתי ואנכי קבלנו היתר לתוספת בניה של 30 מטר לכל דייר.
הדיירים שבקומות 1-4 בנו, דיירי קומות 5-6 מלכתחילה סירבו להשתתף בתכנית והסכמנו להם. אני רוצה לבנות את שלי, התכנית מחייבת לבנות מעטפת גם בקומה 5-6.
השאלה: כיצד ומי משלם עבור הוצאות הבניה לקומות 5-6.
תודה מראש

תשובה:

כמובן, שלאחר שהדיירים בקומות 5-6 ירצו לבנות יחויבו לשלם עבור הבניה, השאלה היא רק מי יממן את הבניה עד אז.

יש מקום לומר שכל הדיירים הבונים חייבים להשתתף יחד. כיון שהשכנים חילקו את הרכוש המשותף באופן שווה, ועל כך הייתה דעתם, מסתבר שיש צורך שתהיה חלוקה שווה גם בהוצאות הבנייה, משום שאחרת יוצא שדייר אחד קיבל מטרים שעלויות הבנייה גבוהות וממילא שווים נמוך ודייר אחר קיבל מטרים שעלויות הבניה נמוכות וממילא שווים גבוה, ושוב אין החלוקה שווה.

אם המדובר הוא לפני הבנייה, והיית רוצה לעכב את הבניה עד אשר יוחלט להשתתף בהוצאות שווה בשווה, היה קל לקבל את הדרישה. כמו כן, אם היית טוען טענה זו כדי להיפטר מלשלם על היסודות, הייתה מתקבלת טענתך. אבל כיון שמדובר לאחר שהשכנים בקומות 1-4 כבר בנו והנך בא לחייב אותם לשלם, קשה לחייב אלא בהוכחות ברורות שעל דעת כן הייתה החלוקה שכולם יקבלו שווה בשווה בכמות ובאיכות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בס"ד
    תודה רבה רבה לתשובתכם המלאה והמהירה. ובמיוחד ובפרט ברכה רבה והצלחה להרב המשיב שכתב וטרח בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרו במושלם וימלא משאלות לבו על נקל ויחסוך ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ על מנת שיהיו עתותיו בידו להשיב לשואלים החפצים בדבר ה' אכי"ר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל