לתרומות לחץ כאן

תביעה אזרחית נגד העושים ונדליזם בבית הכנסת

בס"ד

שלום רב לכבוד הרבנים העושים מלאכת קודש וחסד עם השואלים.
היות והגיעו מים עד נפש וממשיכים להרוס את רכוש בית הכנסת ושוב פעם היה זה צילינדר שער הכניסה (מעל 7 פעמים) ובשבת נאלצו הגברים להיכנס בשער הכניסה של הנשים. רשמתי בלוח המודעות שאני מבקש את שמות אותם אנשים שביצעו את הפגיעה אך אף לא אחד מלומדי השיעור פנה אלי. רשמתי שאאלץ לדרוש חקירה משטרתית אך הם מצפצפים והמודעות נתלשות שוב ושוב.
במשך 3 שנים מאז היותי גבאי אילו המגיעים לשיעורי תורה – קומץ מתוכם גרמו להרס, תלשו מודעות, שברו קופת צדקה ועוד. האחד מורחק ושותפו ממשיך להזיק. אני חושב, היות ויש לי תיעוד שהמורחק הפר הצו באופן שיטתי לדרוש עבורו הרחקה לצמיתות היות והוא היה זה שסיפק את הכלי ששותפו השתמש לצורך שבירת הצילינדר.
כן אני רוצה להוציא צו הרחקה לצמיתות גם לשותפו.
האם יש לי ברירה אחרת? כן אני רוצה לתבוע אותם על כל הנזק ועל עוגמת נפש שנגרמה לי בכל התקופה.
לא רציתי לתבוע בבית משפט אך רב שמקורב למורחק הצליח לגרום לעצירת הדיון מאחר וגיליתי שיש קשר בין הדיין הראשי לאותו רב וביקשתי שיפסול עצמו אך הוא סירב ובמקום שיפסקו לטובתי הם איימו עלי שאם לא אעשה שלום עם הנתבע אז יחליפו אותי (אין להם שום יכולת כזו) וכששאלתי מה עם התביעה הממונית אמר לי הדיין הראשי שאם אעשה שלום עם הנתבע אולי יסכים לתת משהו.
הם החתימו אותי על מסמך וטוענים שבגלל שחתמתי אז איני יכול לפתוח תיק בשום בית דין אחר. ביקשתי לראות את המסמך אך מסרבים לתת וכך איני יכול לתבוע אותו במקום אחר רק בבית משפט.
אשת הגבאי כששמעה על המעשים נדהמה ובת גבאי אחר הצהירה בפני עו"ד שהיא מבקשת שאני אהיה האחראי הבלעדי בבית הכנסת.
לגבי הדיין הראשי -קיבלתי תשובה מבית הדין הרבני שאינם משמשים ערכאה גבוהה של בתי דין פרטיים ועל כן שלחתי לדיין הראשי מכתב בדואר רשום שעל מנת למנוע חילול השם עת יתברר בבית משפט הקשרים שלו עם הרב מקורב הנתבע ויש לי תמונה שלהם עת שימשו שניהם רמים בישיבה ואני יודע שהנתבע לא הגיע לדיון בפעם הראשונה ובפעם השניה הרב מקורבו אמר לו לך אל תדאג, בעזרת השם תנצח והנתבע טען שהרב מקורבו הוא שהורה לו לשבור הצילינדרים והדיין הראשי עוד הציע את הרב כבורר ולא נזף בנתבע שהוא משקר ואין סיכוי שאותו רב יאמר לו לעשות עבירה כזאת חמורה.
לצערי הדיין לא מגיב לכלום. האם נכון הוא שעלי להגיש כנגדו תביעה בבית משפט אזרחי?
ברור לי כשמש שהיה עיוות הדין.
אציין שהנתבע הינו אלים וניסה להכניס אצבעות לעיניי ואף אמר לפלוני שהוא ידקור אותי ושמו לי לפני חודש זנב של נחש בתיבת הדואר.
כמו כן רק כדי להבהיר מי זה הבנתבע:
לפני שנתיים הוא פוטר ללא פיצויים ובא אלי. ביקשתי את פרטיו ופרטי החברה ושלחתי אליהם בפקס מסמך בו דרשתי בשמו פיצויי פיטורין. החברה לא הגיבה וטענו בדיון שלא קיבלו כלום. אישית טלפנתי לאחר שליחת הפקס ושאלתי את שם הפקידה. בבית הדין אמרו לו שרק בזכות הפקס מאשרים לו את המשך הדיון והוא קיבל כמה אלפי שקלים. שקל אפילו לא תרם לבית הכנסת.
אפילו נדריו לא פרע וטען שזכותו להעביר נדריו לשיעור תורה. קיבל כספים מאחי ולא החזיר לו. כשהבאתי מסגר לתקן שער שהוא שבר איים שיעקור את עיניי וכינה אותי גזלן בן גזלן. כששאלתי אותו איך הוא אומר על אבי את הדברים האילו הוא לא חזר בו.. אבי ז"ל נפטר לפני ארבעה חודשים ואציין שהיה מרותק 12 שנה למיטה והנתבע/מורחק ידע זאת.
כמה אני יכול לתבוע אותו על עוגמת נפש שעשה לי לאורך 3 שנים יחד עם הדברים הקשים שאמר על אבי?

בכבוד רב,

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה

אני משתתף בצערך, אבל אין לי שום דרך לעזור לך.

לאחר שהדיון הגיע לבית דין, וכל דיין הוא בחזקת כשר וירא שמים, אין שום אפשרות להאמין בדברים שהנך מציג ולהתיר לך לפנות לבית משפט או למשטרה.

אבקש שלא להוסיף ולשאול עוד בנושא זה, כאשר בין כך לא ניתן לעזור לך מבלי להכיר את כל הצדדים והעובדות מקרוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל