לתרומות לחץ כאן

השבת אבידה בדברי דואר של דיירים קודמים

לפני כשנה עברנו דירה, לביתינו החדש מגיעות מעטפות ומכתבים השייכים לדייר הישן, אותו דייר ניתק את הקשר איתנו לגמרי לאחר כמה תקריות שהיו בינינו, שאלתי היא האם עלינו לשמור לו את המכתבים? אציין כי המכתבים שמגיעים הם נראים מכתבים לא חשובים כלל, כמו שרות לקוחות של חנויות, עדכון על מבצעים וכדו' זה אומר שהוא עידכן את הכתובת החדשה שלו אצל מי שהיה חשוב לו באמת.
תודה רבה על האפשרות לשאול.

תשובה:

שלום רב,

מכתבים הנראים שאינם חשובים לו אפשר לזרוק לפח.

מכתבים הנראים חשובים, יש לשים בצד תיבות הדואר ואין צורך לקחת אותם הביתה.

מקורות:

לכאורה כל מי שעובר דירה צריך לבדוק מפעם לפעם אם הגיעו אליו דואר, או לבקש מדייר בבניין שיבדוק עבורו (או להזמין שירות דואר עוקב ברשות הדואר). אם אינו עושה כן יש מקום לומר שזה נחשב כאבידה מדעת, כיון שברור שיגעו אליו דואר לכתובת הישנה.

גם אם נאמר שאין זה נחשב לאבידה מדעת מצד הנמען, מכל מקום, הבעלים של דברי הדואר הוא השולח, ומי ששולח בדואר רגיל מבלי לברר מראש את כתובתו של הנמען, הרי זה כאבידה מדעת, כיון שבדרך כלל הדוור אינו מחזיר לשולח אם אינו רואה את שמו של הנמען על תיבת הדואר, ולכן אנשים אכן לא שולחים בדואר רגיל רק מכתבים פחותי ערך.

ומאידך גם באבידה מדעת אם יש סיכוי טוב שהאבידה לא תלך לאיבוד, אין זה הפקר, עיין קצות סי' רסא סק"א, ולכן עדיף שלא לזרוק אלא להניח בצד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל