לתרומות לחץ כאן

חשש שעטנז במזרון

במזרונים קינג קויל ועמינח משוכללים האם יש מקום לחשוש שיש שעטנז במזרון?תודה

תשובה:

שלום רב.

אין מצוי כיום מזרונים בארץ ישראל שיש בהם שעטנז, ובפרט במזרונים של חברת עמינח (וכן קינג קויל שהיא חברת בת של עמינח) שיש להם השגחה מיוחדת לענין זה. אמנם גם במקומות אחרים אם אדם נקלע לבית מלון וכדו' ואינו יודע את הרכב המזרון יכול לישון עליהם (בהפסקת סדין) אפילו אם חושש שיש בהם שעטנז.

מקורות:

רמ"א סי' ש"א סעיף ב', קריינא דאיגרתא ח"ב סי' תע"ב, שבט הלוי חלק ח' סי' רל"ח וספר השטענז בהלכה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יפה .
    יישר כוח.
    דברים ברוח זו כתב גם ערוך השולחן יורה דעה סימן שא סעיף ט:
    לפי מה שנתבאר מכל דברי רבותינו אלה אין שום איסור לישב במרכבות ובעגלות שמקום הישיבה והדפנות תפורות בכרים של צמר אפילו כשתפרום בפשתן דכיון דיושב או שוכב מלובש הרי יש הפסק בין בשרו להכלאים וכיון שאין ראוים להעלאה מותר לישב ולישכב עליהן כשהוא לבוש ואפילו לרש"י והרמב"ם והטור והש"ע שלא חילקו בין דברים הראוים להעלאה לאינם ראוים מ"מ זהו הכל כשיושב או שוכב ערום [כדברי הגר"א] שיש חשש מכריכת נימא אבל לא כשהוא לבוש ופשיטא כשהם מדובקים בתפירה או במסמרות להעגלות שא"א כלל לכריכת נימא ואפילו אם נדונם כרכים לא כקשין שההיתר פשוט כמו שיתבאר עוד זאת לפי מה שנתבאר גם ברכים אין שום חשש איסור וכ"כ מפורש אחד מהגדולים [פמ"א ח"ב סי' קי"ב] וז"ל כרים הניתנים בקאקשי"ן [זהו מרכבה] אף דאינן קשין לגמרי ורק לישב עליהן מותר לישב עליהן ואין צ"ל אם קבועין במסמרים ואף צד חסידות וקדושה אין בו עכ"ל ורק בחורף שעשוי מכסה בקצה העגלה לכסות הרגלים והגוף מהקור החזק בזה וודאי יש איסור גמור לכסותם על הרגלים אם הם של כלאים אפילו כלאים דרבנן וצריך לידע שאין בהם כלאים:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל