לתרומות לחץ כאן

חציצה בשיער צבוע

האם אשה שצובעת את השיער שלה והצבע מחזיק כמה חודשים, האם זה נחשב כחציצה לגבי טבילה

תשובה:

שלום רב.

שיער צבוע כשהצבע אין בו ממשות והוא שלם אינו נחשב חציצה בטבילה, אך אם הצבע כבר נפגם ואינו מושלם, או שיש בו ממשות הוא חוצץ. ואם צובעת את השיער לפני המקווה יש להקפיד לכתחילה לצבוע כמה ימים קודם לכן כדי שלא ישארו שירי צבע על הפנים.

מקורות:

שולחן ערוך יו"ד סי' קצ"ח ט"ז. אם יש בו ממשות נחלקו האחרונים אם נחשב כחציצה בכולו או ברובו ולכן לכתחילה יש להסירו, ראה בבגדי ישע סי' כ"ג בחכמת אדם כלל קיט ס"ג, ובשו"ת פני אריה סי' ו ובטהרת ישראל סעיף נ"ד. וברוב הצבעים שיש כיום בצורת ספריי וכדו' נחשב שאין בהם ממש ואינם חוצצים.

הצטרף לדיון

10 תגובות

  1. לא כל כך הבנתי. אם כשאין בו ממש לא נחשב חציצה, למה דוקא כהצבע מושלם? גם כשהתחיל לצמוח שיער מקורי והיא כבר לא מרוצה עם חצי צבוע וחצי לא, לפי מה שכתב כבוד הרב, היא תצטרך לחזור ולצבוע לפני הטבילה, ולמה? הרי אין בו ממש?

  2. הרעיון הוא שיש בעצם מחלוקת מה הטעם לכך שלא הקפידו בצבע כזה, האם משום שהוא עשוי לנוי והיא אינה מקפדת עליו ואדרבה מקפידה שישאר, או משום שאין בו ממש, ולכן רוצים להרויח את שני הטעמים.

  3. כוונת הכותב שזה תלוי במחלוקת הפוסקים, אם הסיבה שצבע אינו חוצץ זה בגלל שבא לנוי ואדם חפץ בו, או בגלל שאין בו ממשות, כאן שזה פגום הנוי מפוקפק אבל אין ממשות. אני חושב שבכל מקרה מותר לטבול, כיון שאני מניח שהגם שאשה רוצה צבע, היא עדיין מעדיפה חלקי על כלום, כך שעדיין זה לנוי ורוצים בו ולא מסירים אותו אלא רק מוסיפים עליו, ואפשר לטבול. מושלם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל