לתרומות לחץ כאן

מקבל הוצאות נסיעה והשיג כרטיס טיסה בזול

יש לי תפקיד של חזן בימים נוראים בחו"ל הנוהג הוא שכאשר נזקקים לי מודיעים לי על כך מראש כמה חודשים בטרם הנסיעה ומצווים עלי לדאוג לרכישת כרטיס שאותו ישלמו לי כאשר אבוא אליהם בתוספת שכר על תפקידי.
בדרך כלל אני מתאמץ להשיג הלוואה לרכישת הכרטיס ולמצוא מחיר זול וטוב לכרטיס על אף שהם לא ביקשו שאמצא משהו זול או שאשתדל להוריד במחיר וכד'.
לכרטיס זה יש שווי משתנה בשוק כך שבזמן שמודיעים לי לבוא אליהם שזה כמה חודשים מראש כאמור יש שווי נמוך ובזמן שאני צריך לנסוע אליהם יש שווי יקר יותר בהרבה מחמת הביקוש באותה התקופה.
אין שום תנאי או בקשה מהם שאקנה בשעת הזול.
1) אם מצאתי כרטיס זול בדרך כל שהיא ממה שמוכרים בשוק האם יש באפשרותי לומר להם את מחיר השוק הרגיל ולא את מה שהשגתי (כביכול אני מוכר להם את הכרטיס).
2) אם קניתי בשעת הזול אם יכול אני לבקש מהם מחיר עדכני שהוא יותר יקר מהטעם שכתבתי לעיל שכביכול אני מוכר להם כעת כרטיס בעבורי לפי מחיר של שעת היוקר.
3) באם מותר הנ"ל האם מחובתי להודיעם.
3) האם הוצאות הדרך עד לשדה תעופה גם זה נחשב חלק מהוצאות הנסיעה ומותר לי לכלול אותם במחיר הכרטיס.

תשובה:

1) אם מצאת כרטיס זול, אינך יכול לדרוש מהם אלא המחיר של הכרטיס שקנית. אבל טרחת במיוחד למצוא כרטיס זול, כגון חיפוש באינטרנט במקום רכישה אצל סוכן, או כרטיס עם חניית ביניים, אתה יכול לקחת את הריווח מהטרחה לעצמך.

2) אינך יכול לקחת אלא מחיר של שעת הקניה, כיון שקניה מראש אינה כרוכה בטרחה מיוחדת.

3) לא.

4) לכאורה גם זה נכלל, אבל עדיף לסכם על כך במפורש.

מקורות:

לעניין טרחה כדי לחסוך בהוצאות, עיין עלון המשפט גליון 29 עמוד ד.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה לכבודכם על התשובה גם עיינתי במקורות ויש לי לשאול אשתי באמת חיפשה באינטרנט ומצאה מחיר זול רק בסופו של דבר החלטנו לפרנס סוכן שאנו מכירים כיוון שדרש את אותו מחיר הזול כמו"כ אשתי לקחה הלוואה בריבית מהבנק ושמה בייביסיטר והלכה לפרוט מהר שקלים לדולרים והכל במהירות לפני שהמחיר יעלה בשביל שנוכל להרוויח כיוון שזה שמשלם הכרטיס לא אכפת לו כלל אם נשיג זול או יקר ומעולם לא ביקש שנשתדל להשיג זול וכד' האם זה נחשב טרחה ?

  2. הפעולות שנקטת אכן הן טרחה מיוחדת שמזכה אותך בריווח. עם זאת, יש להדגיש, אף שהיית רשאי לקנות כרטיס ברגע האחרון, מכל מקום בחישוב המחיר שהקהילה חייבת לך עליך לקחת בחשבון אם היית קונה כרטיס בדרך המקובלת שאנשים שמשלמים להם כרטיס נוהגים, ולא לחשב לפי המחיר המקסימלי שהיית יכול לשלם על הכרטיס.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל