לתרומות לחץ כאן

צו הרחקה נגד אדם שמשחית רכוש בית כנסת

בס"ד
אדם מכניס מפתחות שבורים לשער חיצוני של בית הכנסת בכדי שלא ניתן יהיה לנעול השער, תולש מודעות ועוד. יודע שיש מצלמה ויודע שלחברו נאלצתי להוציא צו הרחקה. הוא בגלל שהולך עם מקל השופטת לא עשתה כלום אך השבוע הצליח לגרום נזק לשער בטורקו את השער שוב ושוב.
הוא מגיע באמצע השבוע ללמוד בשיעורי תורה אולם הם לא משלמים את חשבון החשמל שלהם, וגם לא ניקיון. רב העיר רשם שישלמו אך תלשו המודעה. רב בשכונה גם רשם שיש חשש גזל וקרעו מודעה.
נראה שאין דרך אלא להוציא גם לו צו הרחקה קבוע.
אני משמש כגבאי ועקב הנזקים שהוא ושותפו גרמו לא נשאר כסף בקופה והכל הלך על תיקונים ורכישת 2 מזגנים כיון ששותפו המורחק עקר 2 מזגנים ומכרם לברזל.
רבנים יעצו לי לפנות למשטרה לאחר שהכניס אצבעות לפניי וניסה לפגוע בי והמשטרה שלחה אותי לבית המשפט להוציא צו הרחקה.
כעת נשאר המפגע/מחבל שממשיך להזיק לרכוש בית הכנסת.

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה

מצד הלכה מותר לך להוציא צו הרחקה נגד מי שנוהג באלימות, אבל לא הייתי מציע לעשות כן.

צו הרחקה יינתן – ככל הנראה – לתקופת זמן מוגבלת בלבד ולאחר תקופה זו יתחדשו המלחמות ביתר שאת.

הבנתי מהשאלה הקודמת שיש ויכוחים כספיים ביניכם. לדעתי ראוי לתבוע אותם בבית דין על ההשתתפות בהוצאות ועל הנזקים ויפה שעה קודם.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד
    תודה רבה על התשובה.
    בדיוק רציתי לשלוח שאלת המשך.
    כיצד אפשר להפגש עם כבודו?
    מאחר ששברו את צילינדר של השערים שוב ושוב (המורחק התבטא בפני מישהו שהוא רוצה להכנס עם בעיטה לשער) קניתי שוב צילינדר והרכבתי אותו ומסרתי מפתח לשנים מהשעור וביקשתי שישכפלו לכל הרבנים.היום הגיע המחבל יחד עם אחד אשר קיבל מפתח והמחבל ניסה לפרוץ את השער וכשלא הצליח התקשר למורחק וזה הביא לו גפקה והוא שבר שוב את הצילינדר.

    היות והמורחק שיש לי תיעוד שלו מפר את צו ההרחקה 5 פעמים הגדיל לעשות והביא גפקה (כמו צבת) נראה לי שאין ברירה לבקש צו הרחקה לצמיתות.

    לצערי יש רב שמוסר שיעור והמורחק סייע לבנו לעבור דירה עם רכבו ועל כן אותו רב מסנגר עליו ואכן הזמנתי את הנתבע לדין תורה אלא שאותו רב שוחח עם הדיין הראשי שהינו בעצם גם חבר הרב היות ושניהם היו רמים יחד וכשהגעתי לאותו דין תורה וטענתי שהמורחק שבר רכוש בית כנסת,אז אמר המורחק את מילת הקסם שהרב נתן לו הוראה.הדיין הראשי לא התרגש כלל מכך ולא כינה אותו בתואר שקרן אלא הציע את מכרו הרב כבורר וכשהתנגדתי הוא איים שאם לא אעשה שלום עם הנתבע הם יחליפו אותי(כמובן שאין להם שום סמכות כזו ).כששאלתי עם עם התביעה הממונית ענה הדיין הראשי:נראה אם תעשה שלום אולי הוא יסכים לתת משהו לבית הכנסת.
    כשגיליתי את הקשר בין הדיין הראשי לאותו רב ביקשתי שיפסול עצמו אך לא עונים לי בכלל.
    הודעתי לבית הדין שאני מבטל את התביעה ומעבירה למקום אחר אולם לא מגיבים והכל כדי להגן על מכרו הרב ועל הנתבע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל