שלום לכבוד הרב
בספר חזון עובדיה שבת ד עמ' קצג כ' שמותר לקלוף תפוז על מנת לאוכלו לאחר זמן ולא חשש לבורר משום שהוא מחובר ודעת כמה פוסקים להקל ושם החמיר בשום שיקלוף לאלתר כמ"ש הרמ״א בס"ס שכא ובב"י שם וקשה לי מה שונה שום מזה ובאמת שראיתי שעשו בזה פלוגתא בראשונים אי שייך בורר במחובר ולכאורה זהו לזכות שטרא לבי תרי וכן יש סייעתא לדברי בערוך השלחן ורציתי להבין דעת קדושים בתודה מראש
תשובה:
שלום רב.
דעתו של הגר"ע יוסף שליט"א היא שיש לחלק בין סוגי הקליפות, ישנם קליפות שהם ממש מחוברות לפרי ובהוצאתם מן הפרי אין לפעולה זו שם ברירה כלל (כקליפות תפוחים ותפוזים), וישנם קליפות שאינם מחוברות לפרי (כקליפות שום) שבהם יש שם ברירה אך אין להם שם פסולת מאוכל ולכן מותר רק סמוך לאכילה. וכדעה זו כתב בספר בית מנוחה (סעודת ליל שבת אות כ"ז) ובשדי חמד כללים מערכת ב' כלל ל"ב. אמנם דעת פוסקים אחרים שגם קליפות שאינם מחוברות לפרי יש על הוצאתם שם ברירה ולכן אסור לקלפם שלאא בסמוך לאכילה וכן פסק המשנה ברורה סי' שכ"א ס"ק פ"ד וע"ש בשעה"צ לענין תפוחים.
בהצלחה רבה.