לתרומות לחץ כאן

הבטיח שכר עבור מידע על מגרשים לקניה

שתי שאלות בבקשה

1. לפני כ16 שנה מתווך בא אלי בהצעה שיש לו שני מגרשים רציתי לקנות וסיפרתי לאחי (שקניתי איתו כבר שני מגרשים ואחד רשמתי על שמי. (עשיתי לו טובה לא יכל לרשום מס הכנסה אני יכולתי) אמרתי איפה המקום אחרי יום הוא אמר לי תן לי אותם יש לי קונה והרווח שלך הוא 40000 דולאר. אחרי שנתתי לו נעלם לי, שאלתי מה קורה, אמר לי קניתי, מה עם הרווח שלי, אמר לי זה לא היה ככה זרק לי 3000 דולאר זה הרווח. האמנתי (הוא היה דתי אני לצערי לא אבל היום כן) לא רק כהייתי צריך כסף לוויתי ממנו ברבית שלא רק לי היה מלווה .לפני כשנתיים היתברר לי שהוא לקח שם 40000 דולאר. זה אח ניפגעתי מאוד (בנוסף האח הזה היה לו לוקמיה ואני תרמתי לו שזה מגדיל את הפגיעה) בנוסף שהוא פתח בנוסף חשבון שלפני כשלושים וחמש שנה היו לנו שני נכסים והוא לקח את היקר יותר כאילו נעשה בזמנו בתמימות .שהוא הישתלט הכל היה מחושב אצלו .מצטער על האורך.
2. אפוטרופוס חייב להיות נאמן לצוואה ועד כמה.

בתודה לכבוד הרבנים

תשובה:

שלום רב,

סליחה על האיחור במתן התשובה

1. אם הוא סיכם איתך לשלם 40,000 דולר עבור המידע, הוא חייב לשלם לך את מלוא המחיר שסיכם. כמובן שעם אח קשה למצות את הדין, כדי שלא לגרום מריבה בתוך המשפחה, אבל אפשר להציע לו לפנות לרב.

2. חייב להיות נאמן לכל מה שהמצווה אמר לו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. תודה על התשובה וממש ללמוד כמה רגישות שיש לכם לשלום חיזקו ואימצו. כשהיכרתי דתיים כמוכם והייתי לצערי מחלל שבת (רק נוסע שחשבתי שזה פשוט) חזרתי בתשובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל