לתרומות לחץ כאן

ניתנת טבעת לבחורה ביום הולדתה

שלום כבוד הרב.
אני בן 26 לפני כשנתיים חזרתי בתשובה
לפני שחזרתי בתשובה נתתי לבחורה טבעת כמתנה ליומולדת חשוב לי לציין שהיינו לבד בלי עדים לא הייתה כוונת הצעת נישואים אלא רק כמתנת יומולדת אני רק זוכר ששמתי לה אותה על האצבע…זה נחשב לקידושין? תודה רבה מראש על התשובה..מקווה למענה דחוף!

תשובה:

שלום רב.

בודאי שאינך צריך לחשוש לקידושין.

הפוסקים דנים בענין קידושי שחוק שהצדדים אותרים שלא התכוונו לקידושין, או שהאשה אומרת שלא היתה להם כוונת קידושין, ובזה כתה הרמ"א שמחמירים בזה. לכן בכל עניינים אלו צריך לבחון היטב האם יש מקום להחמיר או לא. אבל בסיפור שאתה מציג לא היתה כל אמירה שנלוותה לנתינת הטבעת, אז מדוע שיהיה כל סיבה לקידושין.

הרמ"א (אבה"ע סי' מב סעי' ד') הביא את שיטת המהר"ם מרוטנבורג שגם במקרה שהיתה נתינה ללא כל אמירה אבל שניהם מודים שהיתה למטרת קידושין (והיו עדים על הנתינה), שיש לחשוש לקידושין. וגם על כך רבים הם הפוסקים שחולקים על זה. זה המקור היחיד שיכול להיות קידושין ללא כל אמירה כמו "הרי את מקודשת לי" וכד'. וגם לשיטתו זה אך ורק אם שניהם מודים והיו עדים מה שלא קיים במקרה הנוכחי.

הרבה הצלחה בהמשך דרכך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה…ולמען הסר ספק היות ואני לא זוכר בדיוק כיוון שזה היה לפני 8 שנים בערך…באותו במקרה אם היא אמרה לי תקדש אותי ואמרתי לה הרי את מקודשת לי וכמובן שגם אם הייתה סיטואציה כזאת לא באמת הייתה כוונת נישואין זה היה בצחוק ולא היו עדים זה עדיין לא תופס?..אני מצטער שאני חופר בזה פשוט זה ממש מלחיץ אותי ואני אשמח לדעת בוודאות שאין לי ממה לחשוש כלל…תודה מראש וסליחה על אורך ההודעה…

  2. גם אם היתה סיטואציה כזו, אין כאן חשש לקידושין כלל שהרי לא היו עדים נוכחים, ולא היתה כוונת קידושין מצד שניכם. אם תרצה ראה בהרחבה יותר במאגר השו"ת בשאר התשובות שהושבו בנושאים אלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל