לתרומות לחץ כאן

הדלקת נר נשמה ביום טוב

מי שנוהג להדליק נר בכל יום ויום בבוקר לעילו נשמת איזה צדיק שאומרים העולם שיש בזה סגולה לרפואה וכדומה, מהו הדין אם מותר להדליקו גם ביום טוב

תשובה:

שלום רב.

אין להדליק נר נשמה לעילוי נשמת צדיק ביום טוב, אך לעילוי נשמת הורים שנפטרו אם שכח להדליק מערב יום טוב יכול להדליק ביום טוב (באמצעות העברת אש) ולכתחילה ידליק במקום חשוך שיהיה לו תוספת אורה מחמת נר זה, או בבית הכנסת.

מקורות:

בשולחן ערוך סי' תקי"ד סעיף ה' נפסק שאסור להדליק ביום טוב נר סתם כאשר אין בו כל צורך, אמנם התירו הפוסקים להדליק ביום טוב נר נשמה לעילוי נשמת הוריו אם שכח להדליקו מערב יום טוב, כמו שכתב הביאור הלכה שם ד"ה נר של בטלה בשם הכתב סופר (אמנם גם בזה כתבו שלכתחילה ידליקו בחדר חשוך שיהיה לתוספת אורה או בבית כנסת כמבואר בכף החיים שם), ובטעם הדבר כתב הביאור הלכה שהוא מפני שיש לו צורך בזה כדי לכבד את אביו, ולכן דווקא בהורים יש בזה צורך ממשי, אך לעילוי נשמת צדיק שאין בזה צורך ממשי ביום טוב אין להדליק כדין נר של בטלה.

 

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. שלום האם מותר לנכדה להדליק נר לעילוי סבתא? יש הגבלה אם זה בבוקר או ביום? מה הכוונה למטיום טוב? האם אפשר להדליק בחדר שיננ או שצריך בסלון? יש משמעות אם זה נאמר בלב או בקול רם?
    האם יש הגבלה כלומר האם מדליקים רק בימים מסויימים או שניתן פשוט להדליק לפי מתי שמרגיש?
    לא מכירה את ההלכה אשמח ללמוד תודה רבה 🙏🏼

  2. מותר בהחלט להדליק מתי שרוצים, והכי חשוב לזכור, שכל חיזוק במצוות שעושים לעילוי נשמתה או אפילו אמירת תהילים, חשובה לה יותר מכל הנרות בעולם. כדאי לומר שזה לעילוי נשמתה, לפני יום טוב שאומרים בו הזכרצ נשמות נהגו להדליק נר נשמה. למנהג בני אשכנז זה ערב יום כיפור ערב שמחת תורה ערב שביעי של פסח וערב חג השבועות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל