לתרומות לחץ כאן

גילוח הזקן לפי הקבלה

שלום רב לכבוד הרבנים… האם אפשר שאפילו לפי הקבלה ניתן לגלח הזקן במספריים כעין תער?(ראיתי למרן שליט"א הרב עובדיה יוסף שהביא בשו"ת יביע אומר ח"י את דברי הבן איש חי בשו"ת רב ח"ד שאין חיוב אלא בתולש או בעוקר שבכך לא נתבטל הרמז הנרמז מהשמיים שבשערות) תשובה:

שלום רב.

הרב עובדיה יוסף שליט"א מביא מחלוקת בדעת המקובלים אם יש איסור לקצר את הזקן במספרים כעין תער, וכתב שכיון שבהלכה נפסק שמותר, אין להורות להמונים לפסוק על פי הקבלה נגד ההלכה אף להסוברים שעל פי הקבלה אסור לקצר בכלל.

מקורות:

שו"ת יביע אומר חלק ט' יו"ד סימן י', ובילקוט יוסף (סי' קפ"א ס"ב) כתב בלשון זו: וכל איש שיכול לגדל זקנו באופן שלא תגע בו יד, תבא עליו ברכה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. תשובה מדאיגה, לא לעניין ולא כהלכה. השואל שאל מה הדעות בנושא הנגיעה בזקן לפי הקבלה, וקיבל תשובה עם מובאה מפשטן אחד. ראוי להביא את דעות המקובלים דאיתמחי בכתבי האריז"ל כדוגמת הרש"ש, השמן ששון, האיפה שלמה, הבן איש חי, האדמו"ר מקאמארנא, בעל הלשם וכו'.

    אם אינך בקי בתשובות המקובלים, למה לענות? לעולם למד לשונך לומר איני יודע.

  2. תודה על ההערה, אך השאלה הובנה כהתמקדות בדעתו של הגר"ע יוסף שליט"א ועל פי זה ניתנה התשובה, בהחלט שיש מקום לתשובה מקיפה יותר לשאלה כללית בענין זה.

  3. ר' ישראל מאיר!
    למד לשונך לדבר בכבוד, בפרט לרבני בית ההוראה שאינם חייבים לך מאומה ועושים מלאכתם קודש, גם אם המטרה שלך היא להרשים בידע בקבלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל