לתרומות לחץ כאן

תשלום דמי שכירות כאשר המשכיר עשה שינויים בדירה

שלום רב.
רציתי לשאול לגבי מקרה של שכירות.
אנחנו דירה של 10 בחורים, אחד מאיתנו שכר דירה בלי חוזה בכתב, מאדם אחד, ובמשך תקופה של 3 חודשים הוא נכנס בלי רשותנו לדירה ובנה עוד קומה. התקופה של השכירות היא 6 חודשים, ובמשך ה3 חודשים האחרים הוא שיפץ את החשמל בדירה, וביטל שקע ליד המיטה שלי ולא היה לי איך להטעין את הטלפון שלי והמחשב שלי (בעל הדירה טוען שיכולתי עם כבל מאריך להשתמש משקע שליד המיטות האחרות, אבל הם לא הסכימו), שלקח לי כל בוקר שעה מהזמן. יש לציין שאני בחור ישיבה שלומד גם באוניברסיטה.
אז מתוך ה-3 חודשים עזבתי ל כמעט חודשיים לבית שלי. (בעקבות המון זבל שהתצטבר בדירה כל שבוע, מהבחורים) והנסיעות שלי לירושלים גם לקחו סכום מסוים.
השאלה שלי….
האם אני צריך לשלם לו על ה3 חודשים האחרונים במלואם?
על כל הצער, והכסף שהוצאתי.
תודה רבה. וסליחה אם חפרתי קצת.

תשובה:

אני מבין שהמשפט "הוא נכנס בלי רשותנו לדירה" מכוון על המשכיר – בעל הדירה.

לגבי שלושת החודשים הראשונים שהמשכיר בנה, הנך רשאי לנכות את ההפרש באחוזים שיש בין דירה שלא בונים מעליה לבין דירה שבונים מעליה (יש הבדל משמעותי).

לגבי שלושת החודשים האחרים שלא היה לך שקע, הנך רשאי לנכות את ההפרש שיש בין מיטה שיש שקע מעליו לבין אם אין, אבל לא נראה לי שבפועל יש הבדל במחיר.

לגבי החודשיים שהיית בבית, אני מבין שהסיבה לכך לא הייתה בגלל השקע החסר, אלא בגלל סיבה אחרת, כמו כן, אני מבין שהשוכרים היו חייבים לדאוג לפינוי הזבל ולא המשכיר, לכן אינך רשאי לנכות עבור חודשיים אלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל