לתרומות לחץ כאן

אם ניתן להשאיר מיטה זוגית בבית כשישנים בחדרים נפרדים כשאסורים

שלום כבוד הרב,
המיטה בחדר השינה שלנו היא מחוברת ולא ניתנת להפרדה (בסיס אחד, מזרון אחד). שאלתי האם זה בסדר ונכון שבעלי בתקופת הנידה יישן בחדר שינה ואני רק לתקופה זו עד הטבילה אשן בחדר סמוך.

תודה רבה !!

תשובה:

שלום רב.

יש לכל בית יהודי שומר טהרה לקנות מטה נפרדת או שיכולים להפריד בין המיטות כדי שיוכלו בזמן הווסת ועד הטבילה לישון כל אחד במיטה נפרדת, ואין זו הדרך לישון בשני חדרים נפרדים, ואין זה מוסיף לשלום בית. בשעת הדחק עד שמשיגים את המיטה הנפרדת ניתן לישון באופן זה, אך לדעת כל הזמן שזה לא ראוי להמשיך לנהוג כך לאורך זמן, אלא להחליף למיטות נפרדות.

מקורות:

עי' גמ' עירובין (סג:) "אמר רב ברונא אמר רב: כל הישן בקילעא שאיש ואשתו שרויין בה – עליו הכתוב אומר  נשי עמי תגרשון מבית תענוגיה. ואמר רב יוסף: אפילו באשתו נדה. רבא אמר: אם אשתו נדה היא – תבא עליו ברכה. – ולא היא, דעד האידנא מאן נטריה", והיינו שאף בזמן שאשה נדה יש להשתדל לישון יחד באותו חדר, ואסור לאדם אחר לישון באותו זמן באותו החדר, והעושה כן נחשב כמגרש את האשה מבעלה. והובא בקיצור שו"ע (סי' קנב סי"ז) ובמשנה ברורה (סי' רמ ס"ק נב). וכתב בשיעורי שבט הלוי עמוד רס"ג שאין להשאיר מיטה כזו בבית משום מראית העין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל