לתרומות לחץ כאן

נרשם לקורס ולאחר השיעור הראשון החליט שזה לא בשבילו

שלום, נרשמתי לקורס של סופרי סתם ושילמתי הכל, הגעתי לשיעור הראשון וראיתי שזה לא כל כך בשבילי וזה לא המקצוע שמתאים לי מבחינת כתיבה סת"ם, התקשרתי לאחראי ואמרתי לו שחשבתי שזה בשבילי אבל אחרי השיעור הראשון אני רואה שאין לי את זה וזה לא מתאים לי וביקשתי את כספי חזרה או לפחות חלק מהסכום והוא אמר לי שאין דבר כזה להחזיר כסף חזרה ברגע שנרשמת אין החזר כספי אמרתי לו שזה לא הגיוני שאמי ישלם על דבר שאני לא נמצא בו אך הוא בשלו והוא אמר שזה התקנון של המקום אני חושב שזה גזל גמור ומצווה ליידע את הציבור על המכון הזה שגוזל את כספי הציבור!!!!

תשובה:

שלום רב,

סליחה על האיחור במתן התשובה

קשה לקבוע בבירור אם הוא חייב להחזיר לך את הכסף או לא. בכל מקרה יש כאן שני צדדים ועליך לתבוע אותו בבית דין, אבל אסור לך לפרסם על המכון שהוא גוזל את הציבור, פרסום כזה הוא הוצאת שם רע.

מקורות:

בשו"ע חו"מ סי' שלד סעיף א מבואר שאם אדם מזמין עבודה והפועל מתחיל בעבודתו ולאחר מכן מתברר שהוא אינו זקוק לעבודה, אם המזמין היה יכול לדעת שהוא לא יצטרך לעבודה והפועל לא היה יכול לדעת, המזמין חייב לשלם לו (בניכוי מה שהפועל הרוויח מכך שלא עבד, מה שלא בהכרח שייך בנידון דידן). אם שניהם היו יכולים או לא היו יכולים לדעת, המזמין פטור.
אם המזמין שילם מראש ונאנס באופן שלא היה יכול לדעת נחלקו הפוסקים אם הפועל חייב להחזיר לו, עיין שם בפתחי תשובה סק"ב ובעלון המשפט גליון 19 עמוד ד. אם הפועל היה יכול לדעת ולא המזמין לכל הדעות חייב להחזיר את שכרו.

בנידון דידן יש מקום לומר שהתלמיד היה יכול לדעת לפי אופיו האישי שמלאכת הכתיבה אולי אינה בשבילו ולפרש מראש שהוא בא תחילה לשם ניסיון בלבד, ומאידך ייתכן שהתלמיד אינו מכיר את התחום, אבל המכון יודע מניסיון שיש הרבה תלמידים שנרשמים וחושבים שהעבודה מתאימה להם ובסוף רואים שלא ועליהם היה מוטל לפרש מראש שלא ניתן להפסיק גם אם רואים שהעבודה אינה מתאימה.
התקנון הסמוי של המכון אינו מחייב את הנרשמים, אלא אם כן היה רשום על טופס ההרשמה שהתנאים הם לפי התקנון המצוי במשרדי המכון.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל