לתרומות לחץ כאן

הנאה משירת המואזין במסגדים

שלום אני יהודי שלא יודע אני פשוט אוהב את השפה הערבית ואני שומע שירים בערבית עכשיו השאלה שלי היא מותר לי לשמוע שירים כאלה או לא מותר ליהודי מאמין מאוד חזק בקדוש ברוך הוא לי לקרוא על האסלם ליהודים מותר לישמוע מואזין בגלל האהבה לשפה הערבית

תשובה:

שלום רב.

מותר לך ליהנות ממוזיקה זו.

מקורות:

כך כתב בספר סובו ציון לר' אביגדור נבנצל שליט"א עמוד נ' וטעמו על פי הגמרא בפסחים כו,א שקול אין בו משום מעילה. ומטעם נוסף יש להתיר זאת מכיון שלדעת רוב הראשונים המוסלמים אינם עובדי עבודה זרה, וכמו שכתב הרמב"ם בתשובה לר' עובדיה הגר בסי' תמ"ח ובהל' מאכלות אסורות יא,ז והטור סי' קכ"ד, וכן פסק בשו"ת חוט המשולש סי' כ"ח שמותר לכנס למסגדי הישמעאלים מכיון שאין זה בית עבודה זרה והובאו דבריו בדרכי תשובה קמג,ח, וכן הביא האבני ישפה ח"א סי' קנ"ג בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל, אך בשו"ת ציץ אליעזר חי"ד סי' צ"א הביא דברי הר"ן בסנהדרין דף ס"א ע"ב שכתב וז"ל: ולמדנו מכאן שהקדשים של כותים וגם המשוגע של הישמעאלים אף על פי שאין טועין אחריהם לעשותן אלהות, הואיל ומשתחוים לפניהם השתחואה של אלהות דין ע"א יש להן לכל דבר איסור של ע"א, שלא בהדור לבד הם משתחוים לפניהם שאין הדור למתים אלא כענין עבודה של אלהות היא עבודתן.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. ח"ו אין להגיד את מה שהם אומרים, כיון שהם מאמינים בקדוש ברוך הוא בצורה אחרת ואיננו מאמינים כמוהם, ולכן התשובה דיברה רק על האזנה למה שמשמיעים במסגדים שלהם.

  2. בחוט משולש חלק ג, סימן כ"ח המחבר דן בשאלה אם מותר ליקח פאדראט להעמיד בית תפלה לישמעאלים הנקרא מאצעטא ואם יכולים לשכור פועלי ישראל או עובדי כוכבים דוקא. הוא לכאורה השווה בין הדמות הלבנה, ששמים שם, לפסל של עבודת כוכבים. וז"ל: לפ"ז בזמנינו שמעמידים הפסל או דמות הלבנה שלהם בבית התפלה ממש הוה משמשים דומיא דכיפה {הערה: עיין תלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף טז עמוד א "הגיע לכיפה שמעמידין בה עבודת כוכבים – אסור לבנות"}

  3. כל הדיון הזה בנושא משרת את האיסלם ששואף לטשטש את הגבולות של היהדות ולהכיל אותה בתוכה (לבלוע אותה, בין אם כבני חסות). אין שום קשר בין איסלם ליהדות; אפילו לא יכולים לאכול את אותו האוכל ולשתות אותו משקה.
    "וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ"

  4. לא הבנתי איך הגעת למסקנה הזו, יש להבדיל בין נושא הלכתי אסור ומותר לבין טישטוש גבולות, הגבול הוא כל כך גבוה ומבוצר, שאינני רואה את הבעיה. אוי לנו אם נזדקק לאסור את ההנאה הזו כדי להבין את המבדיל בין יהודי לגוי, ואוי לנו אם נזדקק לומר שהם פראי אדם כדי להבין את המבדיל הזה. אינני זוכר על מי הסיפור שביקש לשמוע מי נבחר לנשיאות ארה"ב כדי לכוין עליו בשלא עשני גוי, ואמר, כשאני מברך אני לא מתכוין לאותו גוי נחות פרא אדם, אני מתכוין לגוי הכי אינטלגנטי ונחמד כביכול, אה! שלא עשני גוי!

  5. רב יקר, כשתצעד לבדך אל תוך אולם המלא במאות איסלמיסטים מאפגניסטן ועד סודאן (שזה כמו הודו ועד כוש), ואתה היהודי היחיד באולם (יש גם שיעים וגם סונים לבחירתך לחברותא), אז נראה אם תערב לאוזנייך שירת המואזין.
    ברוך שלא עשני גוי.

  6. אני מסכים לגמרי, וגם שירת המואזין שאני שומע כל יום מהכפר חיזמה עד לביתי אינו ערב לאוזני, ומעורר בליבי כל הזמן את צער החורבן והגלות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל