לתרומות לחץ כאן

מניעת הריון על ידי קשירת חצוצרות

אני בת 37 נמצאת בהריוני הרביעי עתידה ב"ה ללדת בפעם הרביעית בניתוח קיסרי, אני מאוד חוששת מהלידה ובנוסף חוששת מהריונות נוספים בעתיד מכיון שהסיכון בניתוח קיסרי עולה עם הגיל וכמות הניתוחים.
אני לא בטוחה שאני מתאימה להתקן רחמי או גלולות למניעת הריון מכיון שאני סובלת מבעיה הורמנלית ואין לי וסת סדירה , להריון הנוכחי ברוך השם נכנסתי ללא ווסת כלל, האם אני יכולה לבצע קשירת חצוצרות.

תשובה:

שלום רב.

גם באופן שמותר לאשה להשתמש באמצעי מניעה יש בעיה לעשות קשירת חצוצרות מכיון שיש בזה "סירוס", ויש בזה איסור מדרבנן, הפוסקים מאריכים בזה הרבה ולא התירו אלא באופן שדעת הרופאים שסכנה לאשה להיכנס להריון, ודווקא באופן ששאר אמצעי ההריון לא מועילים [למעט קונדום או דיאפרגמה שאסורים בכל מקרה].

באופן עקרוני יש הרבה סוגים של התקנים גם כאילו שאינם הורמנוליים כלל, ופועלים היטב, יש להתייעץ על כך עם רופא ולשמוע את עצותיו, וכן להתייעץ עם רב על משך הזמן שניתן להשתמש באמצעי המניעה.

הרבה הצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך אבן העזר (סימן ה סעיף יב) שרק שתית משקה המעקר מותר. וראה שם ספר אוצר הפוסקים בארוכה. ואוסיף קצת מראה מקומות: שו"ת אגרות משה (אבן העזר ח"א סימן יג, ח"ג סי' יב, ח"ד סי' לד), שו"ת בצל החכמה (ח"ד סימן סה-סו), שו"ת מנחת יצחק (ח"ד סי' קכ), שו"ת דברי יציב (חלק אבן העזר סימן כט) שו"ת ציץ אליעזר (ח"ט סי' נ"א שער ג' פ"ד, וחלק יד סימן צו), שו"ת יביע אומר (ח"ח אבן העזר סימן יד). בנוסף ניתן לעיין במאמרו של ד"ר הרב מרדכי הלפרין כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל