לתרומות לחץ כאן

אם מותר לעשות הרדמה בברית מילה

האם ישנה בעיה מבחינת ההלכה לעשות ברית מילה לתינוק כשמרדימים את האיבר כדי למנוע כאב.

תשובה:

שלום רב.

לדעת רוב הפוסקים אין בעיה הלכתית בכך, אך אין נוהגים לעשות זאת במילת קטן מכיון שיש בזה יותר צער לתינוק מאשר במילה עצמה בלא הרדמה. אמנם במילת גדול עושים הרדמה מקומית.

מקורות:

באגרות משה יו"ד חלק ד' סימן מ' הביא בשם הגרש"ז אוירבך זצ"ל שהסיבה שאין עושים הרדמה בברית מילה מפני שאין רוצים לעשות שינויים במצווה זו, אך הוא שם כתב שהטעם הוא מפני שאין זה בריא להם ועדיף לעשות את המילה בלא הרדמה לבריאות התינוק. וכן הביא בנשמת אברהם חלק ה' עמוד פג בשם הגרש"ז והגרי"ש אלישיב זצ"ל שאין ענין לגרום צער לתינוק במילה ואם יתברר שאין סכנה לתינוק במשחה מרדימה יהיה מותר להשתמש בה לצורך ברית מילה. ובשבט הלוי חלק ה' סי' קמ"ז כתב שבמילת מבוגר או מילה מסובכת נוהגים להשתמש בהרדמה מקומית בלי פקפוק. אמנם עי' בשו"ת אמרי יושר חלק ב' סימן ק"מ אות ג' שכתב שאין להשתמש בחומרי הרדמה כי המילה צריכה להיות בצער. ועי' גם בשו"ת מהרש"ם חלק ו' סי' ק"ח וביביע אומר ח"ה יו"ד סי' כ"ב. ולמעשה הורו הפוסקים שמשפחה המתעקשת על משחה מותר לעשות את הברית בדרך זו. לעיון בכל הדעות הרפואיות והלכתיות בענין זה כדאי לעיין באינצקלופדיה הלכתית רפואית חלק ד' עמ' 570 ואילך באריכות רבה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. היכן המקור שמילה חייבת להיות בצער?
    בעבר, לפני המצאת הסם. נושא זה לא היה קיים כלל. ולכן אין לנו שום מקורות אם מותר או אסור. לכן לדעתינזאתמאיננה שאלה הלכתית כלל. ולא יעזרו שום פעלולים. מיותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל