לתרומות לחץ כאן

לימוד הלכות צניעות כשגורמים להרהורים

ב"ה יש לי שאלה בנוגע ללימוד הלכות צניעות וקיום מצוות עונה וכדו' אשר יש פעמים שהם מעוררים את האדם לכאו' עד כדי קישוי ח"ו וכדו' לזה האם יש מקום לומר שאסור לעיין בדברים אלו אשר לרוב הם נחוצים לידיעה ולהתעוררות לקדושה, והאם יוצא שבאמת רוצה להתקדש ובמקומו יוצא נפסד ? ועוד בדרך כלל אני משתדל לעיין בדברים אלו רק לפני תשה"מ אבל ומשתדל מאד לא לבוא לידי קישוי ח"ו אבל לפעמים יש הרגשה שכאילו יש כמה טיפין יוצאים אשר אינם אלא כמו טיפי מים ולא ז"ל ובזה שאלתי האם אף זה אסור ? תשובה: שלום רב לך.

1.בטבע הרגיל , אין הלימוד בהלכות צניעות עתיד להביא להרהור, ובוודאי שלא לעורר את האדם.

 ההתייסרות  שאתה מתאר , היא חוויית בית כלא של ממש, שהרי הנפש בת החורין שלך, חפצה בלימוד ענייני, להוסיף דעת ולהתעורר לקדושה, ובבואך ללמוד , קם עליך אותו היצר שכבר שנים אתה נלחם בו ומדכא את רוחו ,– והנה הוא מציץ עליך מבעד למילים "השייכות לו" (המופיעות לרוב בהלכות אלו),

ומאחר ובמשך השנים של המלחמה הגעתם ל"הסכמה" שהמילים האלו כ"שלו",  ה"ה כבר "קנה אותם", וכעת הוא  מסיח את דעתך מתכני הלמידה, ומושך אותך – ההוגה -, לשוטט בפנטזיות…

ראה יקירי,

אם בידוע  שהלימוד יגרום לקישוי או להוז"ל, אין ללמוד אלא על ידי אנשים נוספים, שיהיו כשומר.

אך לא זהו העיקר כי עיקר חובתו של הנתקל בשאלה כזו , לטפל בכך, שהלימוד לא יהיה דבר שבכלל "יכול" לגרום לו לזה,    – כי זה לא אמור להיות כך!!

וישנם כיום שיטות מיוחדות לפתרון הבעיה. ואז בעז"ה, באופן מודרך ירגיל עצמו בלימוד עד שישתחרר מ"כפייה" זו.

ובמקביל כדאי ומומלץ לעשות בירור מקיף מהי "קדושה" על פי התורה, והדרך הנכונה ללכת בה בבניית הבית, עם תלמיד חכם שבקי בהלכות ואגדות הנוגעים לזה, כי אז אולי נוכל לחיות עם הקדושה ועם התאווה יותר בשלום וברוגע?

2. לשאלתך השניה, חשוב לדעת, שה"כמה טיפין" שאתה מתאר, אינם זרע כלל, שהזרע אינו אלא העב העכור, ואינו שקוף.  ואין בהם איסור הוז"ל כלל וכלל.

(ועפ"י חכמי הרפואה כבר נודע שהם כמו "חומר חיטוי" שברא הקב"ה ברחמיו, להכשיר המקום לקראת בוא הזרע). וכן מורין המורים.

בהצלחה

הרב אלעזר וולך

0548418686

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל