בס"ד
אדם שהוריד את הטלית והתפילין למשך כ20 דקות לערך (לדוגמא, לצורך עשיית צרכים) :
א. האם חייב לחזור ולברך עליהם בחזרתו ?
ב. האם חובה להיות מעוטף טלית ותפילין מהחלק שאחרי תפילת העמידה (=מאחרי התחנון ואילך)?
בברכות התורה
תשובה:
שלום רב.
א. לענין טלית: אם הסירה על מנת ללובשה לאחר זמן ולא הסיח דעתו לגמרי אף אם נכנס בינתים לעשות צרכיו אינו צריך לברך שוב כשחוזר ולובשה.
לענין תפילין: אם כוונתו לחזור וללובשם ולא היה היסח הדעות גדול של שעתיים ומעלה אינו צריך לחזור ולברך, אך אם נכנס לבית הכסא בינתים צריך לחזור ולברך כשלובשם שוב (אלא אם כן נכנס למקום שאין בו בית כסא קבוע שאז אינו צריך לחזור ולברך). ואם לא היה דעתו לחזור וללובשו צריך לחזור ולברך שוב אפילו לאחר זמן מועט.
ב. לכתחילה אין להסיר את הטלית והתפילין עד אחר אמירת 'עלינו לשבח' והקדיש יתום שאחריו, ובדיעבד עד אחר אמירת 'ובא לציון'.
מקורות:
א. שולחן ערוך סי' ח' סעיף י"ד ברמ"א שם, וסי' כ"ה סעיף י"ב ומשנה ברורה שם ס"ק מ"ז.
ב. שולחן ערוך סי' כ"ה סעיף י"ג ומשנה ברורה שם.
ואם בכל מקרה(לצורך כלשהוא)אדם הוריד את התפילין אחרי תפילת ח"י,יש עניין להניח שוב?
למה לא, כל רגע יש מצוה…
תודה.
קוצר זמן,
גם לפעמים קורא שצריך להוריד תלית ותפילין פעמיים בזמן שחרית..
שיהיה לך תמיד רק רוגע ובריאות.
ברוכים תהיו
הרב אם אני מוריד את התפילין (הנחתי בבית) כדי ללכת לבית הכנסת ובדעתי להניח שוב אז אני מביא את התפילין לבית כנסת ומניח אותם שוב שם, אני צריך לברך?
למה להוריד? הדבר הכי נכון על פי האר"י הוא להניח בבית וללכת איתם לבית הכנסת, רק תזהר ממקומות המטונפים לא לעמוד ליד פח אשפה וכדומה. במקרה וכן הורדת זה ספק אם הברכה, כיון שבפוסקים מאוד לא מוגדר כמה הליכה נחשבת הפסק, ולכן למעשה אין לברך שןב.
אם אחרי שחרית הורדתי את הטלית ואז נזכרתי שצריך להתפלל גם מוסף של ראש חודש.
האם אני צריך לברך שוב על הטלית ?
תודה רבה ואשמח למקור
פשיטא שהואיל והסרת את הטלית והסחת דעת מלבישתה יש ללבוש שוב בברכה. ראה סי' ח סעי' יב-יד
השאר תגובה