|
לשאר בני אדם |
להמצניעו (לפני שבת) |
לתנא דמשנה |
כשרוב בני אדם מצניעין כמוהו חייב המוציאו [אף כשהוא עשיר ולגביו לא חשוב] וכ"ז כשמוציאו מבית לבית אבל אם מוציאו לצורך השימוש בו חייב אף בפחות כדמוכח להלן צ: אכן באוכלין לא מהני בפחות מגרוגרת כדמוכח להלן צא. בתפחה ונמלך לאכילה וכו' אפי' לתורי"ד אא"כ הצניע ע"ש ובס' פני השבת |
בכל שהוא [אף שעתה מטלטלו סתם מבית לבית ולא לכונת השימוש בו. ואף אם שכח למה הצניעו חייב דע"ד ראשונה מוציאו כדלהלן צא.] ובאוכלין לרשב"א לא מהני להחשיבו בפחות מגרוגרת[1] ולתורי"ד צ: מהני ע"י הצנעה. |
לר"ש |
בשיעורי המשנה אם ראוי לו אבל עשיר פטור [וכן כל המשקין ברביעית] |
לרש"י [לפי רמב"ן] חייב רק בשיעורי המשנה |
לר"ש בן אלעזר |
חייבין בשיעורי המשנה או אם אחד הצניעו חייבין בשיעור של המצניעו |
אף בכל שהוא |