לתרומות לחץ כאן

מחלוקת ת"ק ור"ש ור"ש בן אלעזר בכמה חייב המוציא – עה: צ:

 

 

לשאר בני אדם

להמצניעו (לפני שבת)

לתנא דמשנה

כשרוב בני אדם מצניעין כמוהו חייב המוציאו [אף כשהוא עשיר ולגביו לא חשוב] וכ"ז כשמוציאו מבית לבית אבל אם מוציאו לצורך השימוש בו חייב אף בפחות כדמוכח להלן צ: אכן באוכלין לא מהני בפחות מגרוגרת כדמוכח להלן צא. בתפחה ונמלך לאכילה וכו' אפי' לתורי"ד אא"כ הצניע ע"ש ובס' פני השבת

בכל שהוא [אף שעתה מטלטלו סתם מבית לבית ולא לכונת השימוש בו. ואף אם שכח למה הצניעו חייב דע"ד ראשונה מוציאו כדלהלן צא.]

ובאוכלין לרשב"א לא מהני להחשיבו בפחות מגרוגרת[1] ולתורי"ד צ: מהני ע"י הצנעה.

לר"ש

בשיעורי המשנה אם ראוי לו אבל עשיר פטור [וכן כל המשקין ברביעית]

לרש"י [לפי רמב"ן] חייב רק בשיעורי המשנה

לר"ש בן אלעזר

חייבין בשיעורי המשנה או אם אחד הצניעו חייבין בשיעור של המצניעו

אף בכל שהוא

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל