לתרומות לחץ כאן

למה תובעים בעל דירה על חובות וועד הבית שהשוכר השאיר

שלו'

שואל בעל דין שהינו בעל דירה ונתבע יחד עם השוכר שלו ע"י ועד הבית לתשלום דמי ועד הבית, למה הוא נתבע לתשלום דמי ועד הבית, הרי הוא לא גר בדירה, וכמו שאינו משלם ארנונה, מים וכו', למה שיהיה נתבע לתשלום ועד הבית שהשוכר לא שילם. הוא מבקש נימוקים ומקורות.

ייש"כ

תשובה:

שלום רב,

וועד בית אינו רק חיוב על הנהנים, אלא הסכם שותפות כיצד לנהל את השותפות ועל דעת כן נשתתפו. המשכיר הוא השותף בבניין שהתחייב בהסכם השותפות. בנוסף לכך, הוא גם נהנה מהשירותים של וועד הבית, כיון שרק אם וועד הבית מתפקד כראוי הוא יכול להשכיר את הדירה. אם לא יהיה חשמל וניקיון בבניין, דמי השכירות יהיו נמוכים בהרבה.

מקורות:

חוב וועד הבית מוטל על בעל הדירה, לפי חוק המקרקעין סעיף 58 (בשונה מארנונה שחל על המתגורר בדירה ולא על הבעלים). בנוסף לכך שיש מקום להחיל את החוק בהלכה, גם לפי הדין המשכיר חייב לשלם את כל התשלומים לוועד הבית, עיין פרישה חו"מ סי' קסא אות ג ועיין גם עלון המשפט גליון 44 עמוד 6 תשובה י ובגליון 45 עמוד 7.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום רב,
    ברצוני לשאול : בדירה שבה יש ארבעה בעלי זכויות בנכס, 2 מתגוררים בחול, ו-2 מתגוררים בארץ. ועד הבית בחר לתבוע רק אחד מבעלי הזכויות בנכס המתגורר בארץ ולא תבע את שלושת בעלי הזכויות האחרים. האם ועד הבית פעל כדין? כן אבקש לציין כי אחד מבעלי הזכויות בנכס פלש אל הדירה ונהנה ומשירותי ועד הבית, אך אותו לא תבעו אלא בעל זכויות נוסף שלא גר בדירה כלל. הדבר נראה כחסר הגינות שרק בעל זכויות אחד בלבד נתבע ולא כל הארבעה.
    אודה לתשובתכם.

  2. אני חושב שבית הדין צריך לקבל יעוץ מישפטי לגבי המשמעות של שוכר . לפי מיטב ידיעתי שוכר שיש לו השכם שכירות הוא בהגדרה של קנה את הדירה לשנה או שנתיים לפי ההסכם . וזו זכות קניינית לכל דבר עד כדי כך שבעל הבית לא יכול להוציאו באמצע השכירות כי יש לו הגדרה של בעלות זמנית . ולכן אם השוכר לא שילם וועד בית יש לתבוע את השוכר . גם בהסכם בין השוכר למשכיר מתחייב השוכר לשלם וועד בית ויש לתבוע אותו מכוח ההסכם שנחתם עם המשכיר . רק שהמשכיר צריך לשתף פעולה עם ווד הבית פ

  3. לא צריך להיות עורך דין גדול בשביל להבין מלשון החוק ששוכר אינו מוגדר כבעלים לעניין וועד הבית. אני מצטט את לשון החוק: "בעל דירה" – לגבי דירה שהוחכרה לדורות – החוכר לדורות או חוכר-המשנה לדורות, לפי הענין, זולת אם נקבע בחוזה החכירה שלענין פרק זה לא יראו אותם כבעלי-דירה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל