לתרומות לחץ כאן

לתבוע חילוני בבית הדין לעבודה

שלום .
רציתי לדעת היות ואני עובד במקום שהבעלים בו מוגדרים כאינם שומרי תורה ומצוות וזכויותי נפגעים מאד על ידי המעביד הן בעניין שעות נוספות והתחייבויות אחרות כלפיי היות והוא אינו שומר תורה ומצוות הוא לא יסכים לפנות איתי לבית דין האם אני יכול על פי ההלכה לתבוע אותו בבית משפט חילוני? או שבמצב זה עדיף שאוותר על זכויותיי? הייתי רוצה לקבל תשובה מקיפה גם בעניין דעת הפוסקים. וכמובן אם יש פסקים שונים בין הספרדים לאשכנזים ובאילו אופנים אני כן יכול לתבוע בערכאות.

תודה..
ואם כבר פניתי יש לי שאלה נוספת…

מכרה שלי נלחמת על הגט שלה כבר שנתיים וחצי אחד הרבנים שהיא מתייעצת איתו אמר לה שיתכן והרכב בית הדין משוחד טוב אנחנו בדור קשה והנסיונות קשים מנשוא אני לא דן אף אחד ולא אכפת לי רק… השאלה היא איך עוזרים לה לצאת מתוך המבוך הזה בזמן שכל הראיות המפלילות מגיעות מצד האשה על הבעל שהוא אדם אלים ומסוכן וכו' וכו' כמו שהוכיחה ועדת מסוכנות מטעם הרווחה ויועצת שלום בית שקבעו הדיינים כתבה בפירוש שהבעל אינו מעוניין בשלום בית ואינו משתף פעולה .. איך אפשר לעזור לאשה זו?
בתודה…

תשובה:

ניתן להקל ולתבוע בבית הדין לעבודה, גם מבלי להקדים לתבוע בבית דין רבני. אם תתבע אותו בבית דין רבני (גם פרטי) והוא לא יופיע תקבל רשות לתבוע אותו בבית הדין לעבודה ללא שום חשש.

אסור לחשוד בדיין שהוא קיבל שוחד ח"ו. כל אדם כשר וכל שכן דיין לא יעבור על לאו מפורש מן התורה. דיין כצד אובייקטיבי רואה את התמונה קצת אחרת מהצדדים וקרוביהם. כיון שאינני מכיר את התיק, אין לי מה להציע. וככלל אנו נמנעים מלייעץ לבעלי דין הנמצאים בהליכי דיון.

מקורות:

בכל אדם שידוע שלא יופיע לבית דין יש מקילים לתבוע בבית משפט ללא היתר בית דין, עיין כאן. בנוסף לכך, יש מתירים לתבוע בבית הדין לעבודה אם רואים השתמטות, עיין כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל