שלום.
אבקש לדעת כמה צריך להרחיק בין המיטות (במיטה יהודית) בזמן הרחקה בנידה?
האם מספיק שיהיה היכר בהרחקה ושהשמיכות לא נוגעות אחת בשנייה?
תשובה:
שלום רב.
אף שמן הדין מספיק הרחקה כל שהיא, כל עוד שאין המיטות נוגעות זו בזו, אך כתבו הפוסקים שירחיקו באופן שאין השמיכות נוגעות זו בזו, ויש שכתב להרחיק באופן שלא יוכלו ליגע איש באשתו וזה בסביבות 30 ס"מ, ותקנת גדולי ישראל באסיפה בלבוב היתה להרחיק אמה.
מקורות:
שולחן ערוך סי' קצ"ה סעיף ו' וטהרת ישראל קצה,כז, ומראה כהן פרק ה'. ובקב הישר פי"ז אות ג' מביא מהאריז"ל להקפיד שלא יגעו השמיכות זו בזו.
יישר כח,
לדעת הרב עובדיה יוסף בטהרת הבית מספיק הרחקה כל שהוא. העיקר שיהיה ברור שיש כאן שתי מיטות מופרדות. בצירוף דעות הראשונים שבמיטה רחבה מאוד יש להקל כשכל אחד יושן בקצה אחר ואין חשש של נגיעה. ויש לומר עוד שמי שהרחקה מועטת כזו עלולה לגרום לו לשכוח שאשתו בנדה או קשיים אחרים ירחיק אמה. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.
יתכן שבין הספרדים פחות התקבלה תקנת ועד ארבע ארצות שדיברה על אמה לכתחילה, אינני יודע.
שלום רב. ראיתי שצינו כאן 'תקנת ועד ארבע ארצות' רציתי לשאול היכן מוזכר מנהג זה קודם אסיפת הרבנים בלבוב, האם יש איזה מקור שמנהג הרחקת אמה היה כבר תקנת הועד?
אינני מכירמקור קדום יותר, יש איסור על הצמדת המיטות אבל המרחק של אמה לדעתי הוא בתקנה זו.
מה קורה שבזמן הנידה לא היה לנו מיטה שניתן לפצל לבעלי היה הולך לישון בסלון או בחדר של' הילדים
הנהגה לא נכונה, הורים ישנים יחד בחדר גם בימי נידה אבל במיטות נפרדות. זוגיות קיימת גם בימים שקשר הגופני מורחק.
השאר תגובה