לתרומות לחץ כאן

צום ביום כיפור לאדם שהתעלף

שלום כבוד הרב ברצוני לשאול בהקשר ליום הכיפורים לפני שנתיים התעלפתי בבית כנסת כי צמתי כעבור שנה לא צמתי ואכלתי ושתתי כי הלחיצו אותי שאני לא יתעלף עוד פעם וכו…. ולא שאלתי רב מוסמך לא ידעתי באותו זמן מה לעשות ולפני שבועיים שאלתי את הרופאה שלי אם מותר לי לצום אז היא אמרה בשום פנים ואופן היא אמרה שאסור בגלל חוסר דם ובגלל שהתעלפתי מה אני צריכה עשות בנידון ? תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

אם הרופאה שאמרה לך לא לצום היא שומרת מצוות, ניתן לסמוך עליה ולשתות לשיעורים מהבוקר. אך אם אינה שומרת מצוות, יש לברר זאת שוב, מכיון שהתעלפות בפני עצמה בצום קודם אינה סיבה להפסקת הצום, פעמים רבות אנשים מתעלפים מהתייבשות, ובפעם זו תוכלי להערך טוב יותר ולשתות יותר ביום שלפני הצום ואין סיבה לחשוש מהתעלפות חוזרת, אלא אם כן יש גורם אחר שגרם להתעלפות שאז יש לברר זאת באופן פרטני.

גם אדם המתעלף ביום כיפור עצמו אם ידוע שאין לו בעיות ומחלות אחרות, אלא ההתעלפות היא מחוסר שתיה וכדו' אין סיבה לשבור את הצום, כי אם לשכב ולהרים את הרגליים וניתן להמשיך לצום עד סוף הצום (כך אומרים רופאים מומחים), אלא אם כן החולה אומר שצריך הוא לשתות וכנפסק בשולחן ערוך סי' תרי"ח.

גמר חתימה טובה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל