לתרומות לחץ כאן

התחיל ללמוד בחוג למוזיקה וחזר בו

חבר שלי התחיל ללמוד בחוג למוזיקה כחודש ואז החליט שהדבר גורם לו לביטול תורה והחליט לעזוב התשלום עבור חוג זה הוא 3000 ש"ח ולכן הם דורשים את כל הכסף העניין הוא שחברי לא ידע מזה שאסור להפסיק באמצע וגם לא היה שם שום תנאי או חוזה חתום פשוט ככה בא והתחיל ללמוד על דעת זה שצריך לשלם בסוף ואף לא אמרו לו זאת בעל פה ועכשיו שהוא הפסיק לבא הם התקשור ופתאום דורשים את הכסף הוא אמר להם שאין לו בעייה לשלם את מה שלמד בחודש הזה אבל לא את מה שלא למד.

תשובה:

אם הוא נרשם למשך כל החוג, או שמקובל שעושים את החוג ולא חלקים, הרי הוא חייב לשלם את כל החוג בניכוי מה שמארגן החוג מרוויח מכך שהוא לא מופיע. אם הוא רוצה להיפטר מהתשלום, הרי הוא יכול להשיג אדם אחר מוכשר כמותו שימשיך את החוג במקומו.

מקורות:

אם נרשם למשך כל החוג, או שמקובל שעושים את החוג ביחד, הרי שיש התחלת מלאכה על משך כל החוג ואינו יכול לחזור. ועיין ברמ"א חו"מ סי' שלה סעיף א שיש לשלם את כל השכר כיון שאין הבדל בין לימוד לאחד לבין לימוד למאה, אבל כמובן שהכל תלוי לפי הענין, ואם המורה נהנה מכך שיש תלמיד אחד פחות, יש לנכות הנאה זו. ועיין עוד ברמ"א שם שהכריע שניתן להביא אדם אחר מוכשר כמותו שימשיך את החוג במקומו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל