לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

תיקון בגדים לא צנועים

שלום,

אני מתעסקת עם תיקוני בגדים בתור עבודה מהצד, ומישהי הביאה לי חצאית לעשות בה שסע והחצאית ממילא לא צנועה מבחינת האורך, השאלה אם מותר לי לעשות לה את זה אם היא בכל מקרה תלך ככה? כי זה ברור לי שאני לא צריכה להעיר לה על הצניעות ואין זה מתפקידי אז השאלה אם אני צריכה להגיד לה שאני לא יכולה לעשות או לעשות בכל זאת וזה עניין שלה?

תשובה:

שלום רב.

נכון הוא הדבר שאין לתקן עבורה כלל וכלל, ואדרבה המסייע בידה עובר על איסור 'מסייע לידי עוברי עבירה' וטוב תעשי אם תוכלי לומר לה שאינך יכולה לעבור על ציווי התורה ולהכשיל את עם קדוש בראיה אסורה. או שמא תציעי לה בתמימות לתקן את החצאית שתהיה באורך הראוי.

ויהיה זה לכם למצוה נוספת להכריע ביום הדין הבעל"ט.

מקורות:
גמרא בברכות (יט:) מעשה דרב אדא שקרע בגד שאינו צנוע מעל האשה. וכתבו האחרונים שעשה כן ולא רק אמר לה, מחשש שמא תחזור ותלבשנו בעתיד. וראה שו"ת תורה לשמה (סי' ת) שאף התיר לבעל לשרוף בגדי אשתו שאינם צנועים, ואין בזה בל תשחית, ובלבד שיעשה זאת בזהירות שלא ייגרם מכך אי שלום בית. ואמנם במקום שיש לתלות שתלבש את הבגד באופן צנוע, כגון שתלבש מתחת חצאית נוספת וכיו"ב, כתב בשו"ת יחוה דעת (ח"ג סי' סז) להקל, אך בכה"ג שאדרבה היא מבקשת לקלקל עוד, כאילו לא די לה בשחץ הנוכחי, אלא רצונה להוסיף עוד, ללמוד מחוקות הגויים ודאי וודאי שאין לתלות כן, ויש איסור בדבר. וה' יתן בלב תועים בינה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל