לתרומות לחץ כאן

פיצויי-פיטורין לעובד ללא תלוש

לכבוד הרבנים הדיינים שליט"א

עבדתי כר"מ בישיבה ללא חוזה (וגם ללא תלוש שכר). אלא בע"פ בקשוני לשמש כר"מ ואקבל סך שש מאות דולר לחודש וכן עבדתי כעשר שנים ובחנוכה שנה שעברה בקשוני אם אסכים במקום ללמד בישיבה לנהל את הכולל של אותה ישיבה (שהיה שם אברכים שניסו ללמוד דבר מסוים ולא הצליחו כ"כ להסתדר לבד ובקשוני שבמקום ללמד בישיבה אנהל את הכולל ואמנם הסכמתי וניהלתי את אברכי הכולל במו"מ ומראי מקומות וחבורות עד סוף זמן קיץ והמשכתי לקבל שם את הקיצבה הנ"ל. וכיון שחלק מהאברכים פרשו מהכולל ונשאר מעט אברכים והתוכנית המקורית (ללמוד בעיון) לא כ"כ מתאימה פרשתי מהתפקיד והפסקתי לנהלו ואני לומד שם בישיבה (בכולל) לבדי.
שאלתי היא האם יש מקום לתבוע אותם בפיצויים כי מנהג המדינה שעובד שמפטרים אותו נותנים לו משכורת על כל שנה (השאלה מורכבת מ2 )ה1) אם לא עשו חוזה האם אין על זה מנהג המדינה לשלם פיצויים 2) האם זכותם לטעון אתה התפטרתה מעצמך כי מבחינתינו תמשיך ללמד בכולל ולדעתי אין התנאים מוכשרים להמשיך במתכונת המדוברת או שחייבים פיצויים או להחזירני ללמד בישיבה.

נב: אין בזה הכרעה לדין שלא בפני בע"ד אלא שאלה בעצמי אם בכלל יש מקום לבקש פיצויים בתודה מראש על התשובות

תשובה:

יש מקום לתבוע פיצויים גם בעבודה ללא תלוש.

השאלה אם יש הרעת תנאי עבודה, והאם מדובר בפיטורין או בהתפטרות היא יותר שאלה חוקית מאשר שאלה הלכתית. אני מציע לברר אצל עורך דין מומחה לדיני עבודה.

מקורות:

עיין עלון המשפט גליון 33 עמוד ד תשובה ו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל