|
במוצ"ש |
במוצאי יוכ"פ |
גוי שהדליק בשבת |
אסור אף במוצ"ש דגזרי' אטו עמוד ראשון. [וע' שעה"צ כ"ב דאף בדיעבד לא יצא ולשועה"ר יצא]. |
אסור ואף בדיעבד לא יצא לדעה א' בסי' תרכ"ד ד' |
גוי שהדליק בשבת שעברה ועדיין דולק |
לכ' אסור דסו"ס נעבדה בו עברה |
לכ' אסור |
גוי שהדליק בהיתר |
מותר כגון לחולה שאי"ב סכנה והא"ר בשעה"צ סקי"ד חולק |
מותר בסי' תרכ"ד ה' ואף שלא שבת מבעו"י מ"מ היות ולא נדלק במוצאי יוכ"פ שפיר דמי כל שלא נעשתה בו עברה
|
גוי שהדליק במוצ"ש |
מותר |
אסור ולי"א תרכ"ד ד' דמהני נר חדש מעמוד ראשון ואילך מהני גם כאן מעמוד ראשון ואילך |
גוי שהדליק מגוי שהדליק בשבת |
אסור גזרה אטו גוי ראשון וצ"ע אם גם בג' גויים הדין כן. [ובדיעבד יצא מ"ב כ"ב] |
אסור אף בדיעבד לדעה א' בסי' תרכ"ד ד' |
ישראל שהדליק מגוי שהדליק בשבת |
מותר משום תוספת אורה ול"ג שמא יברך על של גוי |
אסור לדעה א' בסי' תרכ"ד ד' |
גוי שהדליק מישראל שהדליק במוצ"ש |
מותר ואם הדליק מנר ישראל שנדלק בשבת באיסור צ"ע אי גזרו כה"ג |
אסור לדעה א' בסי' תרכ"ד ד' |
ישראל שהדליק באיסור |
אסור [אא"כ לפקו"נ] ולכ' ה"נ גזרי' במוצ"ש אטו עמוד ראשון |
אסור [אא"כ לפקו"נ תרכ"ד ה'] |
ישראל שהדליק במוצ"ש מנר שהדליק ישראל באיסור |
צ"ע אי גזרו גזרה לגזרה גם בישראל ע' תוד"ה גזרה נג. |
אסור לדעה א' בסי' תרכ"ד ד' |
אם לא הדליק בזמנו האם מדליק למחרתו |
לא דל"ה זמן בריאת האש |
לכ' ה"נ דתו ל"ש הטעם של היכר וכ"כ בשש"כ פס"ב כ"ו |
בכרך שמחצה ישראל ומחצה גויים |
מותר דיש ס"ס אולי של ישראל ואף של גוי אולי נדלק רק במוצ"ש |
אסור לדעה א' בסי' תרכ"ד דלא מהני שנדלק במוצ"ש (ומסתמא אין לתלות שמא האש מעיו"ט) |
|
|
|
הטעם שמברכין ע"ז |
שאז נברא האש |
להראות שביום זה נאסר להשתמש בו אף לאוכ"נ |
אי מחזרין אחריהן |
לא |
י"א שכן רצ"ח א' |
נר בעששית |
לבה"ל ס"ס רח"צ לא מהני דל"ה דרך |
…