לתרומות לחץ כאן

חיובו של המשכיר לתקן את המזגן

ברשותי נמצאת דירה כשהשכרתי אותה פרסמתי שיש לי מזגן, כעת הדירה מושכרת במשך כשנתיים וחצי. אתמול התקלקל המזגן שהיה בדירה האם עלי לתקן את המזגן?
כמו כן במידה ובחוזה שחתמנו לפני כמה חודשים לא הוזכר המזגן כאחד מחפצי הבית האם יש עלי חובה לתקן?

תודה.

תשובה:

לפי המנהג (אם לא סוכם מפורשות אחרת) אתה חייב לתקן את המזגן. גם אם לא הוזכר המזגן בחוזה, אין זה אומר שזה לא כלול בשכירות, אלא – כנראה – בגלל שהמזגן מחובר לדירה אין צורך לפרט אותו.

מקורות:

לעניין חיובו של המשכיר לתקן עיין עלון המשפט גליון 27 עמוד ה.

מזגן המותקן בדירה כלול בשכירות גם אם לא היה מופיע בפרסום. עיין שו"ע חו"מ סי' ריד סעיף יא שדברים המחוברים כלולים במקח, כל שכן בשכירות שברוב הדירות המרוהטות מותקן מזגן והרבה משכירים מתקינים במיוחד מזגן כדי להעלות את המחיר ומעולם לא שמענו שמשכיר יוציא מזגן לפני שהשוכר נכנס.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כוח על המענה המהיר!
    רציתי רק להשיב שהמזגן שברשותי הוא מזגן ישן שמבחינתי היה "שירעה עד שיסתאב", אך לא התכוונתי לתקנו. בנוסף לכך הדירה שלי לא מרוהטת למעט כמה פרטים קטנים. ישנם הרבה דירות שהם ללא מזגן והם פחות או יותר במחיר ההשכרה של הדירה שלי. לענ"ד המזגן שלי (כיון שהוא ישן) הוא אולי עזר יותר להכריע לשוכר על הכיוון לשכור את הדירה, אך בנתיים עברו שנתיים ולדעתי לא היה עוזב את הדירה אם לא היה לו מזגן, והרי הדירה כעת בבחינת השכיר לו חמור והבריקה שאינו צריך להעמיד לו חמור אחר.

  2. בכל זאת הנך חייב לתקן את המזגן או לספק מזגן אחר. אם לא היית רוצה להתחייב בכך היה עליך לציין זאת במפורש.
    אין המקרה דומה לדין שוכר חמור והבריקה, כיון שבזמנינו נהוג שהמשכיר מתקן כל קלקול. בנוסף לכך, כיון שהמזגן אינו כגוף אחד עם הדירה, ניתן להתייחס כאילו השוכר שוכר שני דברים דירה ומזגן, ואם המזגן אינו עובד הרי זה כאילו מת החמור בהתייחס למזגן לעצמו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל