לתרומות לחץ כאן

השכיר דירה על סמך שאדם אחר ישלם חלק מהשכירות

משה שכר דירה מלוי וחתם על חוזה שכירות לשנה במחיר 4,800 ש"ח, באמצע השנה עזב משה את הדירה ובקש מלוי שיכניס דייר אחר תחתיו אפילו במחיר יותר זול בכמה מאות והוא יישא את ההפרש, וזאת בכדי לזרז את כניסת הדייר החדש בכדי שהדירה לא תישאר ריקה.
לוי פרסם את הדירה ולאחר מס' ימים הגיע שמעון והתעניין על הדירה שמעון ביקש הנחה ולוי סרב ולאחר לחץ הודיע לוי לשמעון כי היה שוכר קודם (משה) במחיר 4,800 והוא יצא ובקש להכניס דייר אחר במקומו במחיר קצת יותר זול ולכן אומר לוי אני מוריד לך 300 ש"ח כי את זה הבטיח משה לשלם. בין לוי לשמעון נחתם הסכם על 4,500 ש"ח בסופו של דבר עבר למעלה משנתיים ומשה אנו משלם את ההפרש ומתחמק בכל מיני דרכים.
השאלה האם יכול לוי לחזור לשמעון ולומר לו כי הוא יודע שעל דעת כן הוא קיבל את הדירה שמשה ישלם את ההפרש ומאחר ומשה לא משלם אני מבקש ממך את ההפרש בסך 300 ש"ח לחודש.
יש לציין כי בהסכם לא מצויין פרטי המשא ומתן וגם לא כתוב שעל דעת כן מוריד לוי לשמעון אלא הכל היה בעל פה, אבל אין הכחשה מצד השוכר שמעון כי זה היה השיחה לפני חתימת ההסכם

תשובה:

שמעון אינו חייב לשלם ללוי את הפרש. לכל היותר, היתה ללוי עילה להפסיק את ההסכם, אבל כיון שתקופה זו שמשה חייב לשלם את הפרש כבר עברה מזמן, הרי ששאלה זו אינה רלוונטית.

מקורות:

לוי סמך על משה ועל סמך זה השכיר את הדירה ולא דרש ששמעון יהיה ערב על סכום זה. כמו כן, שמעון מעולם לא גילה בדעתו שהוא מוכן לשכור ב-4,800, כך שאין שום מקום להטיל עליו חיוב זה. עם זאת ניתן לדרוש הפסקת ההסכם אם זה העומד מאחורי התשלומים אינו משלם. עיין כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל