לתרומות לחץ כאן

שאלות בדיני היזק ראיה

האם בבניית מרפסת בקומה ב' יכול הדייר של קומה ג' לומר שיש היזק ראיה, או דייר שגר ממול או למטה לומר שיש היזק ראיה. האם יש חיוב של בניית גדר לשכנים שגרים ממול.

והשאלה היא במצב שהקבלן שבנה את הדירה הכין תוכנית של ' פיתרון להרחבת דיור.

תודה

תשובה:

בדירה מעבר השני של הרחוב מקובל היום שאין טענת היזק ראיה, אם מלכתחילה היה אמור להיות שם בנין. אבל ממקום קרוב שיש אפשרות קלה להסתכל יש היזק ראיה. לגבי קומה אחרת תלוי במציאות.

לגבי אם מלכתחילה היתה תכנית הרחבה (אופציה), תלוי, אם קיימת אפשרות פשוטה לסדר את הבעיה חייבים לסדר, אבל אם אין פתרון לבעיה אלא בהימנעות מלבנות את המרפסת, ניתן לבנות בהסתמך על כך שמלכתחילה היתה תכנית כזאת.

מקורות:

בזמנינו כל הקונה דירה יודע שיבנו גם בניינים נוספים ולא ניתן למנוע שלא יהיה שום היזק ראיה, אבל היזק ראיה גדול עדיין ניתן למנוע. ועיין בספר משכן שלום עמוד שעז שאם רואים בצורה ברורה יש גם איסור בנוסף לנזק הממוני.

אם מלכתחילה היתה תכנית לבנות באופן זה, ניתן לומר לבעל החלון הניזוק שיתקין וילונות, שהרי על דעת כן קנה את הדירה. אבל אם בעל המרפסת יכול למנוע את הבעיה של היזק ראיה, הניזוק יכול לומר שהסכים לקנות דירה במקום שיש תכנית הרחבה, בהסתמך על כך שהבונה יסדר את הבעיה של היזק ראיה כדין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל