מסופק אני אם יש איזה כלל בחושן משפט במחלוקת הט"ז והסמ"ע הלכה כמי, ואם הלכה כאחד האם יכולים לומר 'קים לי' כשיטה אחרת.
תשובה:
לכאורה אין הכרעה וניתן לטעון 'קים לי'.
מקורות:
בשו"ת חוות יאיר סי' קסה (מובא בכללי תפיסה אות כ) כתב וז"ל: "אם יש ביניהם (הסמ"ע והש"ך) מחלוקת, לא גרע כח ש"ך לדעתי במקום שחולק על הסמ"ע לפסוק כוותי' אף להוציא… אף כי שמעתי שקשה מאד לפסוק להוציא נגד הסמ"ע… מ"מ נ"ל כמו שכתבתי. אם לא שהדיין או דיינים יודעים ומכירים שהש"ך עבר הדרך על הסמ"ע בטעם נכון". אבל כיון שהחוות יאיר כתב דברים אלו רק על הש"ך ולא הט"ז, נראה שניתן לטעון 'קים לי' כהסמ"ע נגד הט"ז, אף שהט"ז הוא בתרא, שהרי החוות יאיר מעיד ששמע קשה מאד לפסוק להוציא נגד הסמ"ע. ובפרט שמסבב כל הסיבות סיבב שהסמ"ע והש"ך הם הפירושים הנלמדים ביותר בחו"מ ולא הט"ז (הט"ז נדפס באיחור על ידי החכם צבי).