לתרומות לחץ כאן

טיול ומגורי רווק ורווקה בדירה אחת

שלום רב.
אני בחורה דתיה, רווקה. בכוונתי לצאת לטיול בפריז עם ידיד דתי רווק גם הוא.
רציתי לשאול באם מותר לנו ללון באותה דירה (שכורה לטיול) כאשר יש בה שני חדרים נפרדים, כלומר חדר לכל אחד מאיתנו?
הבעיה היא, שללון בבית מלון בחדרים נפרדים מייקר במאד את העלות, דבר שלא יאפשר לי לטוס לפריז ולשהות בה. מחיר חדר יחיד במלון גבוה מאד ועל כן חשבנו לשכור דירה עם שני חדרים נפרדים, לכל אחד מאיתנו, דבר שמאפשר מימון הטיול.

אשמח לקבל התייחסות דתית לסוגיה זו בהקדם האפשרי.

תודה רבה
חודש טוב ומשמח

תשובה:

עצם הטיול של בני זוג שאינם נשואים עלול להיות בו בעיות הלכתית.

מגורים של רווק ורווקה יש בה איסור גמור של איסור "ייחוד", אפילו כשהשינה היא בחדרים נפרדים, ולכן אין הבדל אם זה לזמן קצר ביותר או ללילה או ליותר מכך.

מקורות:

עי' שו"ע (יו"ד סי' קצה ס"ה) שאפילו עם אשתו נדה אסור לטייל, וכל שכן עם מי שאינה אשתו והיא נדה שבוודאי אסור, [ולא דומה לענינים אחרים שלפעמים חמור יותר אשתו, כיון שהסיבה כאן קלות הראש שיש על ידי הטיול יחד, והנסיון המר מוכיח זאת כאלף עדים], ומלבד זאת הרי מצוי מאד שמטיילים במקומות מבודדים בהרים ובספינות וכד' ויש בזה איסורי ייחוד כל הזמן, כמו כן כמעט ולא שייך במצב כזה של שהות מרובה להימנע מאיסור נגיעה וכיוצא בזה, ועל זה נאמר "הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו".

לגבי איסור ייחוד כאשר הדירה היא דירה מיוחדת לשניהם אפילו כשמתגוררים בחדרים נפרדים כיון שהדלת הראשית סגורה ורק שניהם נמצאים בדירה דינו כבית אחד שיש בו איסור ייחוד וכמבואר בשו"ע אהע"ז סי' כב ובפוסקים שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל