לתרומות לחץ כאן

כשרות ילדיה של גרושה שחזרה לבעלה הראשון באיסור

שאלה:

מה יהיה הדין אם אישה כזו חזרה אל בעלה הראשון אחרי שהתגרשה מבעלה השני ועכשיו יש לה ילדים מהגרוש הראשון שהיא חיה עמו באיסור של לא יוכל בעלה הראשון לשוב לקחת … אני מבין שאין הלכה כרבי עקיבא לעניין ממזרים מלאו.. השאלה היא האם הילדים הללו הם בבחינת ממזרים ואסורים להינשא לכהן .. אין אני ידוע את התשובה לשאלה אשמח לקבל תשובה לשאלה זו  שנשאלתי.. ובהמשך לזה האם תשע המידות שנזכרו במסכת נדרים .. בני האנוסה ובני התמורה וכו מה דינם לעניין ממזרות .. והאם חל עליהם עניין איסור להינשא לכהן או בת כהן….

תשובה:

שלום רב.

כפי שכתבת, איסור זה שגרושה אסורה לחזור לבעלה הראשון לאחר שכבר היתה נשואה לאחר, הוא איסור לאו, לכן אנו שלא פוסקים כרבי עקיבא ברור כי הילדים שנולדו לאחר שחזרה לבעלה אינם ממזרים.

איסור ממזרות הינו איסור פסולי קהל, ולא איסור פסולי כהונה. לכן לא שייך שילדים אלו יהיו ממזרים רק לגבי איסור כהונה. (ראה שו"ת עונג יו"ט סי' קלג שדן אם ממזרות פוסל גם מכהונה, זאת אומרת, כגון שיהיה עליו איסור לעבוד בביהמ"ק. אבל זה כמובן רק בממזרות שהוא מפסולי קהל).

ואם בעלה כהן הילדים חללים הן משום שנשא גרושה, והן משום שנשא זונה (שבעלה לאיסור לאו). ומ"מ אם בעלה אינו כהן, הילדים כשרים לכהונה. (דהיינו, הבת יכולה להנשא עם כהן).

בני תשע מידות, ודאי כשרים לכהונה, ואף אשה שנבעלה כשהיא בנדתה (אבה"ע סי' ו' סעי' ח').

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אם אני מבין היטב, כוונתך לשאול האם מותר לבעלה הראשון להמשיך לחיות עם גרושתו הנ"ל. התשובה היא ברורה: אסור.

  2. אני מניח אילו שעשו זאת ימשיכו בדרכם – הבעיה הייתה שנשים חשבו להוציא על הילדים שם ממזרים ולכן נזעקה שכנתי אליי לשאול את השאלה כי היא לא הסכימה עם חברותיה ואמרה שתשאל .. אמנם רצה הקב"ה ועניתי בתחילה כדבריכם בכדי שלא יוציאו לעז על הילדים .. בין לבין שאלתי תלמיד חכם שידוע לי .. והוא כתב חידושים בהסכמת הרבנים על זבחים ומנחות ועוד .. וגם ענה כמותכם.. אלא שהוסיף שנדמה לו לעניין כהונה .. והאולי הזה גרם לי לשאול…ברור היה שאסור להמשיך לחיות בחטא .. שום דבר אינו מצדיק לעבור על איסור ועוד דאורייתא… תודה לכם..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל