לתרומות לחץ כאן

שינויים בשעון שבת בשבת לבני ספרד

שלום רב.
רצוני לדעת מה ההתייחסות ההלכתית לגבי הארכה בשעון שבת לפי הספרדים והאם יש מקום להחמיר לא לגעת כלל בשעון שבת ובנוסף לפי המתירים האם בזמן פעולה מותר להאריך גם פעולה שאמורה להיות יותר מאוחר כלומר לא בצורה רציפה מהפעולה הנוכחית
תודה רבה

תשובה:

בתשובה זו יש להבחין בסוגי השעונים, שעונים שפועלים על ידי הברגה, שבשעה שמרפה את ההברגה, נפסקת פעולת השעון, יש להחמיר בהם שלא לשנות את המחוגים בשבת.

שעונים המצויים כיום, שבשינוי המצב אין מבטלים את פעולת השעון, יש להתנות מערב שבת שיוכל להזיזו, כדי שלא יהיה בו משום מוקצה, ואז יש להתיר לדעת הספרדים באופנים הבאים:

אם כיוון את השעון מערב שבת לכבות את החשמל בליל שבת בשעה מסוימת, ובליל שבת מבקש להאריך את המצב הקיים – שלא יכבה החשמל, מותר.

כמו כן אם רוצה לאחר את זמן ההדלקה, ולהשאיר את המצב הקיים – המכובה, מותר.

אם רוצה להקדים את זמן הכיבוי לשעה מוקדמת יותר, נכון להחמיר, שזה גרם כיבוי האסור מדרבנן, ורק לצורך חולה אפילו אם אין בו סכנה, מותר. והמקילין יש להם על מה שיסמוכו.

להקדים את זמן ההדלקה, בשעה שהחשמל מכובה, אין להקל אלא לצורך מצוה.

עם כל זאת יש מקום להחמיר שלא ליגוע כלל בשעון כדי שלא לבוא לידי מכשול.

מקורות:

שו"ת יביע אומר ח"ג או"ח סימן יח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום בהמשך לסוגי שעון שבת יש לי שעון 3 מצבים מצב מכובה קבוע , פעולה על ידי זיזים , מצב פעולה קבוע , בעלי אומר שאפשר להשאיר אותו בחג במצב מכובה אבל דולק ואז שישי בעצם להפעיל אותו
    אשמח לתשובה האם אפשר להשתמש בזה ?
    אשמח למענה מהיר בשל הזמן ששבוע הבא ראש השנה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל